Senior IT-tekniker Servicedesk

Arbetsbeskrivning

IT-stödet är en viktig del av Region Uppsalas verksamhet, nu söker vi dig som är van att stötta och supporta medarbetare i verksamheten som vill ha en stimulerande roll med möjlighet att påverka.
Vår verksamhet
IT-Centrum består av de fyra avdelningarna IT Drift, IT teknisk plattform, IT Support, och IT Verksamhetsstöd. Totalt arbetar drygt 170 medarbetare med att stötta Region Uppsalas samtliga förvaltningar med allt från användarsupport och drift till arkitektur, projektledning och systemförvaltning. Du kommer att ingå i gruppen Servicedesk inom IT Support.
På serversidan arbetar vi primärt med operativsystemen Windows Server men även Linux. Vi arbetar huvudsakligen i en Windowsbaserad klientmiljö.
Ditt uppdrag
I din yrkesroll är du länken mellan IT och användarna och arbetar med allmän IT-support åt regionens medarbetare på förvaltningarna och fungerar som ett stöd till dina kollegor i gruppen på Servicedesk.
Du kommer bland annat att arbeta med:
Felsökning och installation av programvaror
Handhavande stöd av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner
Behörighetsadministration
Support för Office365
Vissa leverantörskontakter

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av en liknande roll som där du fungerat som stöd ut mot verksamhetens medarbetare. Har du kunskaper inom regionens mest förekommande IT-system såsom Office 365, CM (IT Client Manager) och AD (Active Directory) är det en fördel. Du har mycket god svenska i tal och skrift och grundläggande kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och vänder oss till dig som är lösningsinriktad och kvalitetstänkande. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och kan hantera stressade situationer. Eftersom din roll kommer innebära många kontakter har du lätt för att samarbeta med andra samt en pedagogisk förmåga och kommunicerar väl med både den som har IT-kunnande och slutanvändare.
Övrig information
Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och påverka utvecklingen i en av Sveriges snabbast växande regioner. Anställningen är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här.
Ev frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Andrea Hartwig, 018-470 71 03
Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast den 8 maj 2022.
Välkommen med din ansökan!
Krav
IT-utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet
Flerårig erfarenhet av liknande roll
Mycket god svenska i tal och skrift
Grundläggande kunskaper i engelska
B-körkort

Meriterande
Kunnande i Office365
Kunnande i CM (IT Client Manager)
Kunnande i AD (Active Directory)



Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 250 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024