Senior Kundreskontra- och inkassohandläggare

Senior Kundreskontra- och inkassohandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven ekonomiassistent inom kundreskontra för kunds räkning till ett logistikföretag i city. Som ekonomiassistent kommer du att få ta stort ansvar och arbeta specialiserat inom kundreskontra och som inkassohandläggare. Tjänsten är tillsvidare, inleds som konsultuppdrag på 6 månader och sedan rekrytering. Hybrid lösning.
Arbetsuppgifter
• Kundreskontra
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
• Mailsupport och telefon
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 4-5 års erfarenhet som ekonomiassistent med en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Du ska ha erfarenhet av inkasso samt arbetat i stora flöden. Som person är du självgående, ansvarsfull, kommunikativ och stresstålig. Vidare har du en förmåga att planera i ditt arbete och kan arbeta effektivt samt hålla uppsatta mål och deadlines.
Det är meriterande om du har arbetat i Netsuit. Du är flytande i engelska i både tal och skrift.
Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen. Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: kundink0522

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wallingatan 33 Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Postadress

Wallingatan 33
Stockholm, 11124

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024