Senior löneadministratör sökes till Helsingborg

Senior löneadministratör sökes till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Är du en löneadministratör/-handläggare med erfarenhet av HR-administration? Sök till denna tjänst redan idag.

Om uppdraget

Vår kund i Helsingborg är i en utvecklingsfas av system och arbetssätt och behöver därmed förstärka HR-avdelningen under ungefär 12 månader med start omgående och beräknat avslut 2023-08-31. Tjänstgöringsgraden är mellan 50-100% beroende på möjlighet. Placeringsort: Helsingborg

Dina arbetsuppgifter

Som löne- och HR-administratör är dina huvudsakliga uppgifter att arbeta självständigt med hela löneprocessen och administration kopplat till rapportering, statistik, pensioner och försäkringar. Du kommer även att arbeta med HR-administration. Vidare kommer du att få ansvarsområden och involveras i utvecklingsprojekt beroende på din kompetensprofil, dina erfarenheter och drivkrafter. Du utgör ett viktigt stöd till organisationens chefer och medarbetare i avtals- och lönefrågor. Medarbetarna på HR-avdelningen arbetar nära varandra i HR-processerna samtidigt som de har olika ansvarsområden. Som medarbetare på HR har du nära samarbete med chefer och medarbetare i organisationens alla avdelningar.

Dina kvalifikationer

För att trivas i rollen är du prestigelös och trygg i dig själv. Du gillar att vara spindeln i nätet och värnar ett gott samarbete. Uppgifterna inom lön ställer krav på att du är noggrann och analytisk med god administrativ förmåga. Du är van vid ett konsultativt arbetssätt och tar stort ägandeskap över kvaliteten och leveransen i dina arbetsuppgifter. Eftersom verksamheten befinner sig i en utvecklingsfas söker vi dig som gillar att förbättra och som nyfiket utvecklar arbetssätt. Du använder datasystemen för att förenkla och kvalitetssäkra ditt arbete. Organisationen är rörlig och du behöver därför trivas i en roll med många kontaktytor, vilket förutsätter att du är pedagogisk och kommunikativ med ett sinne för service. Vi ser gärna att du har ett brett intresse för HR-frågor. Med din öppna och enkla personlighet bidrar du till en bra dag på jobbet för dig själv och dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och erfarenheten av att arbeta i team.

Din utbildning och erfarenhet:

- Relevant KY-utbildning inom löneområdet eller motsvarande utbildning, kunskap om och erfarenhet av löneprocessen är ett krav
- 3-5 år arbetslivserfarenhet från en löneadministrativ roll
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal och kännedom om svensk arbetsrätt
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Mycket god datorvana
Erfarenhet av att arbeta i lönesystem (helst Agda PS)
Erfarenhet från HR-relaterad roll med inslag av uppgifter relaterat till
förändringsarbete eller kompetensutveckling är meriterande
B-körkort


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare: nadine.ayari@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024