Senior projektsamordnare för implementeringar och avancerade anskaffning...

Senior projektsamordnare för implementeringar och avancerade anskaffning...

Arbetsbeskrivning

Shaya Solutions är inte nästa generations företag - utan nutidens och för alltid samtidens företag - inom IT, Management- och Ingenjörstjänster.

Hybrid - vi kombinerar fördelarna i det traditionella konsultbolaget med fördelarna i den traditionella konsultmäklaren.

En inspirerande arbetsmiljö för professionell tillväxt och personlig utveckling blir då en naturlig del. Med vår breda expertis inom olika områden och nära samarbete med kunder erbjuder vi skräddarsydda lösningar.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen om du söker anställning?
Läs gärna "Om oss" här; https://www.shayasolutions.com/om-oss
Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Om du söker uppdraget som underkonsult (så kallad Partner) kan du läsa mer om hur vi hanterar den processen; https://www.shayasolutions.com/partner

Jobbet (om du söker anställning) alternativt konsultuppdraget (om du vill vara underkonsult)
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader med option på förlängning

- Vi hittar alltid ett nytt uppdrag i god tid innan uppdragets slut såvida kunden inte har för avsikt att förlänga uppdraget

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast den 2023-09-08

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Projektledning av förstudie, upphandling och implementering av nytt system samt utveckling av nytt användargränssnitt.

Erfarenhet krävs av tidigare offentliga upphandlingar.

Rollen som projektsamordnare för den här typen av förstudie och genomförande kräver erfarenhet av komplexa verksamheter med många intressenter och omvärldsfaktorer samt förmåga att leverera resultat mot plan trots ofta förekommande hinder.

Det är stor vikt att man är lösningsorienterad, drivs av att leverera mot deadline och hitta alternativa lösningar för att nå mål i tid och kvalité och har förmåga att både arbeta översiktligt men också bidra till leveransen mer operativt då vi arbetar med resurser som kan inneha flera roller och kompetenser.

Exempel på arbetsuppgifter

- Planera, strukturera och budgetera för projektet.

- Definiera resurser, säkra och leda dessa i uppdraget.

- Samverka med andra parallella uppdrag och produktområden.

- Leda och facilitera diverse workshops, dailys och andra agila procedurer.

- Etablera beroenden och hantera, riskmitigera dessa.

- Bidra i förhandling och följa upp avtalsvillkor.

- Rapportering till intressenter, styrgrupp etc.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års dokumenterad erfarenhet av arbete som projektledare.

- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet i ledande position i agil set up. Exempel Produktägare, Scrum master.

- Minst 3 års erfarenhet av att projektleda upphandlingar.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Certifierad projektledare minimum IPMA nivå B.

- Minst 2 års erfarenhet av att leda insamling av krav för upphandling.

Önskemål om personliga egenskaper:

Vikigt att man drivs av att leverera mot deadline och har förmåga och driva att hitta alternativa lösningar.
Är noggrann och har förmåga att hålla sig till och påminna om fattade beslut.
God förmåga att bygga relationer och förmåga att använda både formella och informella kanaler för att skapa framdrift.
Förmåga att förstå principer för projekt, program men också kan omsätta det i agila metoder och strukturer.
Erfarenhet av hantera konflikter och förmåga att kunna arbeta proaktivt.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons.

- I ansökan anger du ett kravställt timpris.

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format.

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- I de fall annonser berör specifika projekt/uppdrag sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 7 september 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


30 april 2024