Senior Redovisningsekonom till Ledande Industribolag

Senior Redovisningsekonom till Ledande Industribolag

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs i en dynamisk miljö och snabbt kan sätta dig in i nya uppdrag? Vi söker en självgående och proaktiv person för ett spännande interimsuppdrag där du får en nyckelroll i bokslutsarbete, redovisning och finansiell rapportering. Här får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi, bidra till processförbättringar och stötta teamet i en internationell koncern. Om du är anpassningsbar och van vid att ta ansvar, kan detta vara rätt uppdrag för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en senior redovisningsekonom för ett interimsuppdrag hos ett globalt industribolag i Solna. Behovet har uppstått på grund av en pensionsavgång i teamet. För att säkerställa en smidig övergång och kontinuitet i arbetet söker vi nu en konsult som kan börja under april och arbeta fram till juli/augusti.

I denna roll kommer du att arbeta med redovisning, bokslutsprocesser och skatterelaterade frågor, med särskilt fokus på SAP. Du kommer att få en ordentlig överlämning och arbeta nära både befintliga teammedlemmar och den person som senare rekryteras till tjänsten. För att lyckas i uppdraget krävs en självständig och proaktiv inställning samt förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter.

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work, där du blir anställd som konsult och arbetar på plats hos kundföretaget i Solna. Möjlighet till visst distansarbete finns.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Boksluts- och rapporteringsansvar – Månads- och årsbokslut, balansavstämningar samt reserveringar.
* Redovisning och skatt – Moms, skatt, lönerelaterade bokföringar samt hantering av IFRS 16 och koncernavstämningar.
* Projekt- och likviditetsuppföljning – Projektredovisning, cash-flow prognoser samt hedge- och valutatransaktioner.
* Revisions- och årsredovisningsarbete – Delta i revisionsprocessen och bistå vid upprättande av årsredovisning (K3).
* Stödfunktion inom ekonomiteamet – Back-up för fakturering, kund- och leverantörsreskontra vid behov.
* Processutveckling och dokumentation – Ta fram och uppdatera rutiner samt bidra till en smidig överlämning i teamet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 4 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
- Har tidigare erfarenhet i SAP och är bekväm i systemet
- Har goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar flytande på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i projektform

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Kommunikativ
- Självgående
- Initiativtagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2025
  • Ansök senast: 25 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010