Senior Servicedesk Technician

Senior Servicedesk Technician

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

QD går på semester men vi ser fram emot att få in din ansökan, så hörs vi i Augusti.

Om Rollen
Som Senior Servicedesk Technician är din huvudsakliga uppgift att ge förstklassig support och hantera inkommande IT-ärenden av olika karaktär och komplexitet till våra kunder.
Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö, men även Mac förekommer.
Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för kunder och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare tar du aktivt ansvar för ditt arbete och är systematisk till arbetssättet.

För att lyckas i denna roll ska du ha en god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom Mac är meriterande.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• Liknande arbetsuppgifter i 1-2 år
• ServiceNow
• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• ITIL (meriterande)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Liknande jobb


IT-samordnare/Vaktmästare

IT-samordnare/Vaktmästare

28 maj 2024

28 maj 2024