Senior Strategisk inköpare till SAAB Linköping

Senior Strategisk inköpare till SAAB Linköping

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Är du en ambitiös och energisk person som vill vara med och utveckla våra strategiska affärer? Just nu söker vi fler Strategiska inköpare till Saab.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare kommer du att vara en del av inköpsorganisationen och vara kommersiellt ansvarig vid upphandling av produkter och/eller tjänster.

I rollen ingår bland annat att:
• säkerställer kostnadseffektiva och kvalitetssäkrade strategier och inköp av produkter och tjänster.
• ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud
• utveckla befintliga affärer med leverantörer för att hitta optimal och kostnadseffektiv underhållsförmåga
• göra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar
• teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal
• ansvara för förhandlingar (även kring avtalstecknande)
• driva/medverka i tvärfunktionella team



Din profil
Vi tror att du har ca 4–5 års erfarenhet av strategiskt inköp av tekniska system eller produkter. Din utbildningsbakgrund är förmodligen på universitetsnivå inom teknik, ekonomi och/eller juridik.

Du har även:
- erfarenhet av förhandlingar och kontraktsskrivning med internationella leverantörer.
- ett stark driv och förmågan att ta självständiga initiativ vilket kommer att vara en nyckelfaktor för din framgång.
- ett strategiskt tänkesätt med god projektledarförmåga.
- ett övergripande fokus på kundnöjdhet.
- ledaregenskaper och förmåga att skapa energi och tillit.

Då du kommer att arbeta i en internationell miljö krävs det att du behärskar engelska och svenska i såväl tal som skrift och kan kommunicera och utforma avtal, affärsbrev och annan korrespondens på ett professionellt sätt. Behärskar du något övrigt språk är detta ett plus.

Som person har du en stark initiativförmåga och tycker om att arbeta lösningsorienterat - du ser möjligheter istället för hinder. Du arbetar strukturerat och har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Eftersom det periodvis är högt tempo är det viktigt att du kan hantera flera arbetsprocesser samtidigt och snabbt kunna anpassa dig till nya förutsättningar som uppstår. För att lyckas i jobbet bör du vara en lagspelare, bra på att kommunicera och ha förmågan att självständigt inhämta information samt att leda och koordinera. Har du ett intresse för teknik är det ett stort plus i kanten!


Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.skill.se redan idag! Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Helena Borg Hartwig, helena.borg.hartwig@skill.se alt 013-495 89 52.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vad innebär det att vara konsult på Skill?
Du blir anställd hos Skill och jobbar som konsult på Saab. Du rapporterar till närmaste chef på Saab, parallellt har du också en tät kontakt med din konsultchef här på Skill.
Vi kan erbjuda dig långsiktiga konsultuppdrag hos en trygg arbetsgivare. Uppdragslängden kan variera men brukar i regel sträcka sig mellan 6-12 månader med goda möjligheter till förlängning och på sikt kan anställningen eventuellt övergå till Saab. Som Skill-konsult på Saab har du möjlighet att nyttja flextid och blir en del i en härlig gemenskap. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är vill inleda en karriär på Saab.


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024