Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

Arbetsbeskrivning

I rollen som Support Expert hos Xenit tar du en viktig roll i vår ServiceDesk där du med stort engagemang och bred teknisk kompetens kommer ge Xenits kunder bästa möjliga service! Vi letar efter dig som är extremt serviceinriktad, älskar problemlösning och har varit IT-intresserad så länge du kan minnas.

Utmanande arbetsuppgifter:

Med stort ansvarstagande och ett serviceinriktat mindset löser du de flesta problem inom teamets ansvarsområde på egen hand. Arbetsuppgifter du gör dagligen är bland annat felsökning, övervakning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialog, dokumentation och rådgivning. Du kommer även aktivt arbeta med att korta ner felsökningsprocesser genom att kontinuerligt testa och utvärdera nya program och produkter. Du kommer dessutom vara en stöttepelare och förebild inom teamet och vara handledare för nyanställda.

3 anledningar till varför du ska välja Xenit

- Vi är nästa generations IT-specialister. Med en medelålder på 31 år och särskilt drivna medarbetare skapas en unik kultur. Trots den unga medelåldern är många av våra specialister några av Sveriges mest kompetenta inom sitt område.
- Hos oss lönar sig hårt arbete! Vi lägger mycket fokus på att våra specialister ska göra personlig karriär med individuella styrkort, kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter. Vi delar med oss internt av våra specialistkunskaper, bara genom att vara på kontoret kan vi lära oss så mycket mer än hos någon annan arbetsgivare.
- Vi har ett stort förmånspaket med bland annat teknikpott, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar.


Förkunskap:

- Minst 4 års erfarenhet inom IT
- Är väldigt erfaren inom IT-support och har en stor teknisk bredd inom supportuppdrag
- Har en bred och hög teknisk nivå
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande kunskap:

- Eftergymnasial utbildning inom IT

Vi tror även att du:

- Är serviceinriktad och har hög social kompetens
- Kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
- Agerar på eget initiativ, får saker att hända och uppnår resultat med hög kvalité
- Främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär
- Samarbetar effektivt med andra, delar med dig av kunskap, erfarenhet och information.
- Stöttar andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål


Dina framtida kollegor

Hos oss hittar du spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, krålare, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Hos oss är du fri att vara den du är, det enda alla har gemensamt är ett otroligt driv och passion för de dem gör! Olikheter är fantastiska och vi älskar att umgås och lära oss av varandra! Till exempel har vi:

- Tips & Trix varje fredag där medarbetare delar med sig av sin specialistkunskap.
- Årliga konferenser, teambuilding och andra aktiviteter.
- Gemensamma träningstillfällen såsom basket, Göteborgsvarvet, yoga och Power Walk.
- Månadens idé - omröstning om bästa förbättringsförslag.


Det som motiverar mig mest på jobbet är mitt Team. Att veta att jag kan ha en positiv påverkan på mina kollegors välmående och att jag alltid har något att bidra med, det motiverar mig” - Cim Svärd, Team Leader i ServiceDesk

Det praktiska:

- Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
- Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
- Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att vända dig till Stina Perbo


Branschledande eNPS!

Xenit gör kontinuerliga anonyma medarbetarundersökningar för att mäta medarbetarnas välmående och resultaten är högt över genomsnittet. Den senaste medarbetarundersökningen visar på ett eNPS på 79, att jämföra med genomsnittet 9.

Frågan som ställs är ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Xenit som arbetsplats till en vän eller bekant” på en skala 1-10. De som väljer 0-6 räknas som kritiker, 7-8 passiva och 9-10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett eNPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. eNPS är ett index från -100 (varje medarbetare är en kritiker) till 100 (varje medarbetare är en ambassadör).

Xenit realiserar digitala drömmar med tjänster inom cloud och digital transformation. Vi inspirerar, utmanar och vägleder företag till en högre nivå av digitalisering. För mer information, besök: https://www.xenit.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Amanda Blom

Recruitment & Employer Branding Amanda Blom

Rekrytering Amanda Blom
010 707 35 16
Rekrytering Amanda Blom

Amanda Blom

Rekryteringsansvarig Amanda Blom

Amanda Blom
010-707 35 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xenit AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Kaserntorget 7
Göteborg

Postadress

Kaserntorget 7
Göteborg, 41118

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024