Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.

Avdelningen för verksamhetsutvecklingstöds uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.

Vi söker nu en senior supporttekniker till vår funktion Servicedesk på Skolverkets huvudkontor i Solna där du kommer att arbeta med att ge support till Skolverkets medarbetare och även ansvara för köhantering och ärendeövervakning.

Arbetsuppgifter

I rollen som senior supporttekniker arbetar du med att ansvara för det övergripande operativa ansvaret för att ärendehanteringen på Skolverkets servicedesk fungerar i det dagliga arbetet. Det innebär, förutom att arbeta operativt med att ta emot frågor via epost, telefoni och självserviceportal, också övervaka ärendeflöden, identifiera flaskhalsar både generellt och i specifika fall och aktivt arbeta för att lösa dessa. Det ingår också att agera dispatcher och se till att ärenden inte ligger ohanterade. Ett nära samarbete med utbildningsansvarig för ärendehantering är också viktigt samt att löpande förse både servicedeskansvarig och enhetschef med rapporter över ärendeflöden.

Vi använder Nilex Service Platform som ärendehanteringssystem och arbetar i en Microsoftmiljö med Windows 10 och Office 365 med Exchange / Outlook som eposthanterare. Som klientövervakning, paketering och applikationsdistribution används Ivanti DSM Frontdesk.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk. Du är noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad.

 Vi söker dig som har:


• Minst gymnasieutbildning.
• Minst fem års aktuell erfarenhet av att arbeta i en servicedesk.
• Erfarenhet av moderna webbaserade ärendehanteringssystem så som Service Now, Artvise, Nilex eller liknande.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Är drivande, kontaktsökande och har en hög grad av servicekänsla.
• Systemkunskaper inom:

• Office 365.
• Webbaserat ärendehanteringssystem.
• Windows 10.
• Active Directory.


Det är meriterande om du har:


• ITIL certifiering (v3 eller v4)
• Arbetat minst två år på Skolverket.
• Eftergymnasial utbildning inom data- och systemvetenskap.

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt och ha mycket hög servicekänsla. Du har är strukturerad, ordningsam och du har mycket god initiativförmåga. Du är också prestigelös, nyfiken och vill utveckla arbetet tillsammans med andra.

Upplysningar och ansökan:
Vid frågor är du välkommen att kontakta: Marcus Fahrman, marcus.fahrman@skolverket.se

Sista ansökningsdag är den 21 september 2022.


Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79
(Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Kontaktpersoner på detta företaget

Se fullständig annons på vår hemsida!

Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina  Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolverket
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 21 september 2022

Besöksadress

Fleminggatan 14 10620 Stockholm
None

Postadress

None
Stockholm, 10620

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024