Service Account Manager

Service Account Manager

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Divisionen Process Industries levererar kompletta elektrifierings- och automationslösningar, branschspecifika produkter och livscykeltjänster för många branscher. Genom att vi konstruerar och levererar automationslösningar från enhet till övervakning och styrning får våra kunder ut mer av sin investering. Digitaliseringslösningar inklusive samarbetsprojekt och förstärkt verklighet (AR) bidrar till att förbättra anläggningars och företags produktivitet och minska underhålls- och energikostnader. Vårt erbjudande med teknik, projektledning, tjänster och lösningar omfattar många olika branscher som gruvor, massa och papper, metallindustri, aluminium och cement, datacentra och livsmedel.
Dina ansvarsområden
I den här rollen kommer du att arbeta med leverans och vidareutveckling av serviceavtalen tillsammans med våra kunder.
Som Service Account Manager/Avtalsledare kommer dina arbetsområden att vara projektledning (avtalsledning) av serviceleveransen i befintliga avtal.
Vara del i affärsutveckling vilket innebär underhållsutveckling hos kund och tillväxt av avtalsverksamheten.
Du arbetar tillsammans med våra kunder där du utvecklar nya hållbara underhållslösningar anpassade efter deras behov.
Säkerställa kundnöjdhet och lönsamhet.
Genom effektiv projektledning agerar du som spindeln i nätet internt och externt för våra serviceavtalsleveranser.
Du blir en viktig länk mellan kunderna och ABB genom att följa upp de utförda kunduppdragen samt föreslå och implementera förändringar.

Din bakgrund
Du som söker har förmodligen teknisk högskoleingenjörs-och civilingenjörsexamen eller motsvarande.
Alternativt har du en projektledarbakgrund med intresse för teknik och affärsutveckling.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med service och underhåll inom industrin.
Du har ett intresse för verksamhets- och säljutveckling.
Som person trivs du med att arbeta i team och agera i ledarrollen.
Du är lyhörd och kommunikativ i möten med kunder och medarbetare.
Du tar rollen som en naturlig lagledare och lagspelare i vår sälj- och leveransorganisation genom ett starkt eget driv, affärsmannaskap och lyhördhet för kundernas behov.
Du har lätt för att utrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Mer om oss
Rekryterande chef Per Hellstrom, +46 724 64 41 30, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +4621-34 21 48; Unionen: Krista Andersson, +4621-34 02 85; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21-34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Sara Vestin, +46 724-64 46 88.
Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om både den och de filer du bifogar är på engelska. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABB Business Center Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Postadress

Banvägen 11
Luleå, 97346

Liknande jobb


26 april 2024

Senior Manager, Support Services

Senior Manager, Support Services

26 april 2024

Senior Product Manager Electronics

Senior Product Manager Electronics

24 april 2024

24 april 2024