Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

I rollen som Service Desk Agent ingår att supporta Bolidens IT-användare så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du kommer att vara en del av vår Service desk som är den centrala supporten för alla IT-system inom Bolidenkoncernen.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera inkommande ärenden från hela koncernen i vårt ärendehanteringssystem, via telefon och mail. Du förväntas kunna lösa tekniska problem, utföra administrativa uppgifter som tex kontohantering och eskalering av supportärenden. Vår Service desk ska även se till att hålla användare informerade om aktuella ärenden och kända problem i IT-miljön.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort.


Du har högskole-, universitetsutbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper samt något års erfarenhet av arbete inom IT Support eller kundsupport. Kunskaper inom ITIL är ett plus. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ samt att arbeta både självständigt och strukturerat i en miljö där tempot periodvis är högt. Viktiga personliga egenskaper är att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, nyfiken och strukturerad. Du ska i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.

För att verka inom Boliden IT krävs god kommunikativ förmåga, resultatorientering, flexibilitet samt att självständigt kunna driva olika aktiviteter och utvecklingsprocesser. Rollen som Service Desk Agent kräver också att du är en problemlösare, har integritet, har administrativ förmåga och kan skapa förtroende bland dina kunder.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav. Kunskaper i finska anses meriterande.

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 500 medarbetare och en omsättning på 40 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap.

Boliden IT utvecklar och levererar IT-tjänster till verksamheten, såsom utveckling, drift och support av IT-system och IT-infrastruktur. Uppdraget är att stödja verksamheten och IT-användarna med en modern och problemfri IT-miljö, som hjälper till att öka effektiviteten och få affärerna att växa. Inom Boliden IT arbetar i dagsläget cirka 80 personer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Corporate IT Manager Thomas Niemi
0910-77 40 80
Driftchef Corporate IT Lars-Gunnar Marklund
0910-77 43 20
Patrik Olsson
0910-70 5121
Ola Nordberg
0910-77 4578
Lena Andersson
0910-77 4332
Tommy Öhman
0910-70 5152
Greger Spetz
0910-70 5792
Thomas Theolin
0910-70 5153
Avdelningschef Processteknik Andreas Berggren

Avdelningschef Geofysik Kirsi McGimpsey
0910-77 40 49

Sammanfattning

Besöksadress

KONTORSVÄGEN 1
Boliden

Postadress

None
BOLIDEN, 93681

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

28 oktober 2021

IT-tekniker med inriktning mot Citrix

IT-tekniker med inriktning mot Citrix

28 oktober 2021

28 oktober 2021