Service Desk Agent

Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Service Desk Agent


Uppdragsbeskrivning
Till vår kund TietoEVRY söker vi nya servicedeskmedarbetare till deras Servicedesk med placering i Stockholm, Värtahamnen.
Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEVRY höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem.
I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.
Konsulten behöver:
I varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
Kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser

Konsulten behöver även:
Ha erfarenhet av att arbeta med 1st eller 2nd line support
Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
Förståelse av SLA:er och vad det innebär
Ha goda kunskaper i svenska och engelska – i så väl tal som skrift
Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
Kunna starta med kort framförhållning och arbeta heltid måndag - fredag enligt schemaläggning.

OBS! Intervjuer sker löpande.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska & Engelska




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024