OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4 500 medarbetare för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de krav som ställs på en region i stark tillväxt. Enheten, som idag består av 17 medarbetare, befinner sig i ett intensivt skede med etablering av en ny kundorienterad service, support och utbildningsorganisation för IT och telefoni. Nya roller och arbetssätt införs successivt i syfte att nå kostnadseffektivisering och bättre resursutnyttjande. Enheten ökar sin fokusering på att erbjuda produkter och tjänster till all personal inom kommunen. Vi arbetar aktivt med att möta kraven på ökad säkerhet, kvalitet och tillgänglighet till kommunens IT-system. Arbetsuppgifterna som Service Desk koordinator innebär operativ ledning och planering samt uppföljning av funktionen för support, drift och förvaltning med sex medarbetare. I rollen ingår 1st och 2nd line support i vår Service Desk inkl backup till beställningskoordinatorn samt övervakning att överenskomna servicenivåer mot kommunens verksamheter uppfylls. Du ingår i IT-enhetens ledningsgrupp. Du som söker ska ha: - utbildning på lägst gymnasienivå. - mer än tre års relevant erfarenhet inom IS/IT. - erfarenhet att leda supportfunktioner inom IS/IT. - goda kunskaper om persondatorer, kringutrustning och licenshantering. - generella till goda kunskaper om servermiljöer och nätverk. - goda ledaregenskaper samt mycket god samarbetsförmåga. Du bör vara målinriktad och strukturerad med ett utpräglat ordningssinne samt vara processorienterad. Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy som du hittar på vår webbplats. Betyg/intyg tas med vid ev. intervju.