service desk manager i göteborg

service desk manager i göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies söker nu efter en service desk manager till en av våra kunder. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget pågår året ut.


Som service desk manager hos vår kund kommer du att ansvara för en avdelning som hanterar 1st och 2nd line support, kontoadministration och on site support. Du kommer att driva utveckling och effektivisering av IT-Service Desk, coacha medarbetarna och förbättra avdelningens arbetssätt. Rollen innebär fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar.


I denna roll kommer du att erbjudas en tidsbegränsad anställning på Randstad Technologies, vi har tyvärr inte möjlighet att samarbeta med underkonsulter till denna tjänst.


Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
·         Daglig operativ ledning av avdelningen 


·         Utveckling av avdelningens verksamhet, även tillsammans med andra delar av bolaget där det är tillämpligt


·         Ingår i IT:s ledningsgrupp


·         Personal-, budget- och verksamhetsansvar.

Arbetstider
Heltid, juni-december

Kvalifikationer
För att kvalificera för tjänsten behöver du ha en utbildning inom ekonomi/teknik/informatik eller motsvarande erfarenhet. Du behöver ha minst fem års erfarenhet av att arbetat som ledare för service desk och erfarenhet av att utveckla servicedesk och tillhörande verksamhetsprocesser med fokus på att förbättra för slutanvändare och minimera administration.


Vidare behöver du även ha erfarenhet av ServiceNow och att implementera standardprocesser för IT Servicedesk (Request, Incident, Knowledge)


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att passa i den här rollen behöver du vara en kommunikativ person med en förmåga att involvera och engagera din grupp såväl som andra parter. Du behöver vara en trygg ledare som är duktig på att motivera, prioritera och skapa förutsättningar för dina medarbetare. Du behöver också vara van vid förändringsarbete och kan leda din grupp i förändring.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst fem års erfarenhet av liknande roll.

Ansökan
2021-06-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: carolina.klockaregullesjo@randstad.se

Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Service Manager

Service Manager

6 juni 2024

29 maj 2024

Chef till nya sektionen Delivery

Chef till nya sektionen Delivery

22 maj 2024