Service desk tekniker

Service desk tekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som 1st line support eller annan liknande teknisk roll där du fått grunderna vad gäller support i Windows miljö, kontobehörigheter i Active Directory och administration i Microsoft 365? Vill du ta steget ifrån en telefonslinga och arbeta i en service desk där du även kan få hjälpa till på plats? Har du även intresset och förmågan att lära andra och agera IT-coach gentemot verksamhetens anställda? Isåfall ser vi fram emot din ansökan till denna tjänst!

Vi på Randstad Technologies hjälper vår samarbetspartner inom fastigheter att hitta deras nästa medarbetare. Fastighetsbolaget har kontor i centrala Göteborg och skulle du pendla till Göteborg är det en kort promenad från Centralstationen. Teamet består idag av sex personer med ansvarig team lead.

Service desken hanterar ärenden i 1st och 2nd line, där ärendena huvudsakligen kommer in via Zendesk ärendehanteringssystem, chatt och mail. Du kommer supportera allt ifrån klienter, nätverk och applikationer men även administrera konton och behörigheter i Active Directory. Trivs du dessutom i en coachande roll kan du få möjligheten till att hålla i dragningar och handleda kollegor som inte arbetar inom IT.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Randstad Technologies med möjlighet till anställning hos kund efter avtalad tid. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, 2023-03-17.

Ansvarsområden
1st och 2nd line support via telefon, mail, fjärrstyrning eller on-site
Felsökning och teknisk problemlösning
Supporta allt ifrån enklare klienter, nätverk och applikationer
Konto- och behörighetsadministration
Installation av program samt lösa kommunikationsproblem
Supporta, underhålla, installera och byta ut datorer och kringutrustning


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst 6 månaders erfarenhet från en 1st line support där du fått grunderna till:
Windows IT miljö
Active Directory
Microsoft 365
Hårdvara som telefoner, skrivare och PC
Ärendehanteringssystem
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Extra roligt om du har arbetat med:
Zendesk ärendehanteringssystem
Brandväggar
Azure AD
IT-coach eller handledare inom verksamheten
Om du dessutom har någon form av IT-utbildning är det ett stort plus


Erfarenhet
Minimum 6 månader av IT-support.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024