Service Level Manager

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen. Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad. ARBETSUPPGIFTER IT-driftenheten med 45 anställda ansvarar för drift av stadens it-tekniska infrastruktur, allt från central drift till datakommunikation, telefoni och arbetsplatser. Idag finns 9000 datorarbetsplatser och 300 servrar i Windows 2003 miljö Det övergripande målet är en effektiv IT-drift med avtalad servicenivå och hög leveransförmåga som bedrivs kostnadseffektivt genom standardiserade lösningar. I rollen som kundansvarig arbetar du med att identifiera, definiera och dokumentera de tjänster IT enheten kan leverera till kunderna. Du förhandlar och tecknar servicenivåavtal som du sedan regelbundet följer upp i nära dialog med kunden. Tillsammans med kunder, support- och leveransgrupper arbetar du med ständiga förbättringar av tjänsternas innehåll och kvalitet. Tjänsten innebär mycket kundkontakter med förvaltningarna men du har också en samordnande roll inom IT enheten. KVALIFIKATIONER Du har akademisk utbildning med teknisk eller systemvetenskaplig inriktning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från paketering av tjänster, servicenivåavtal och kundrelationer. Kunskap kring ITIL och dess processer är meriterande. Den person vi söker är kundorienterad, utåtriktad med god förmåga att kommunicera.

Sammanfattning

Liknande jobb


1 juni 2024

1 juni 2024

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

31 maj 2024