Service Manager

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Med rollen Service Manager vill PayEx säkerställa kundnöjdhet och vårda en långsiktig god relation till våra största och mest strategiska kunder. Syftet med rollen är att kunderna har en personlig väg in till PayEx gällande ärenden som inte täcks av PayEx övriga kontaktytor. Som Service Manager har man djupt insikt i hela vårt uppdrag till våra kunder och är kundernas förlängda arm hos PayEx.

Vi söker nu en Service Manager till Affärsområdet Nordic Accounts.

Vårt uppdrag

Affärsområdet Nordic Accounts tillhör PayEx Sales och arbetar primärt med två fokusområden; ansvar för leverans och vidareutveckling av PayEx största och mest strategiska kunder på nordisk bas, samt ett fullt kundansvar för ett större antal kunder till PayEx.

I vårt uppdrag ligger ett stort ansvar i att vårda och utveckla samarbeten med många av PayEx kunder. Detta sker genom personlig dialog med våra kunder samt genom ett tätt och nära samarbete med PayEx övriga interna enheter.

Vi sätter ett högt värde i att leverera service och kunskap till våra kunder i en öppen och ärlig dialog.

Din roll

Som Service Manager har du ett nära samarbete med ansvarig Business Area Manager (BAM) alternativt Key Account Manager (KAM). Din uppgift som Service Manager är att säkerställa bästa kundnöjdhet och långsiktigt goda relationer. Du är kundens nyckelperson på PayEx. Du hanterar kundkrav och för en dialog med kunden kring nya idéer, genomförande av utvecklingsuppdrag och mindre projekt. Du ansvarar för att följa uppsatta kundplaner samt säkerställer att leveranser löpande sker mot gällande SLA. En viktig del i arbetet är att identifiera möjligheter till merförsäljning och självständigt eller tillsammans med BAM eller KAM hantera dessa processer. Som Service Manager är en stor del av vardagen att möta kund, dels på distans via telefon, mail och videomöten – men även vid fysiska kundmöten.
Din kompetens

Du har flera års erfarenhet av arbete i en kundinriktad funktion, gärna med en inriktning inom försäljning eller administration. Du agerar affärsmässigt, känner till hur affärer fungerar och hur de görs. Du har intresse av den bransch PayEx verkar inom, och är intresserad av omvärld, marknad och konkurrenter. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Du står för och arbetar utefter PayEx värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty. Som person är du kommunikativt säker, lyhörd och serviceorienterad. Du är förtroendeingivande, övertygande och har lätt för att skapa goda relationer och samarbeten såväl internt som externt. Du är ansvarstagande och affärsdriven. Du har förmåga att arbeta strukturerat och planerar ditt arbete självständigt.
Du är en person som vill ge det lilla extra och förstår vikten av att ge kunderna bästa service. Du trivs att arbeta med problemlösning och upplever glädje i att ge ett professionellt och trevligt bemötande i alla lägen.

Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor, både i arbetsgruppen och inom övriga enheter på PayEx. Vi är ett entreprenörsbolag och därför är det viktigt att du gillar högt och omväxlande tempo i en omväxlande miljö med tidvis snabba förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2017-02-26. Ansökningar och intervjuer behandlas löpande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB Visby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 13 februari 2017

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb


12 april 2024

City Gross Bromma söker Teamleader Frukt & Grönt

27 mars 2024

City Gross Bromma söker Teamleader Fisk & Delikatess

27 mars 2024