Service Manager IT Operations

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.






Hjälp oss att digitalisera framtidens kollektivtrafik
IT- och digitaliseringen är idag en strategiskt funktion inom framtidens kollektivtrafik. Som Service Manager IT Operations kliver du in i en extremt viktig roll för att säkerställa friktionsfri IT leverans till alla delar inom Bolaget.

Du sätter strukturer för ett effektivare arbete framåt, du arbetar med styrning och uppföljning av våra kritiska partners och leverantörer. Ditt fokus omfattar även våra ITIL driftprocesser och parerar mellan analytiskt tänkande, kontinuerlig förbättring och dagligt arbete med driftprocesserna.

Några exempel på återkommande uppgifter för Service Manager är:


• Följa upp IT operations leveranser och identifiera förbättringsområden.
• Ansvara och säkerställa ITIL processerna – Incident, Change och Problem.
• Vara Arrivas representant i olika leverantörsforum inom ansvarsområdet.
• Ansvara för kostnadsuppföljning, operativ effektivitet och förbättringsarbete av Service Desk.
• Leda, delta och koordinera olika projekt i enlighet med affärsbehov och tekniska riktlinjer.


Som Service Manager rapporterar du till Chef IT Operations. Du kommer ingå i IT Operations teamet idag bestående av 4 kompetenta medarbetare och utgå från Arriavs kontor i Sickla.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är kommunikativ och har förmågan att prioritera mellan olika uppgifter. Du har förmåga att ställa om och samarbeta med interna intressenter och driva förbättringar med externa leverantörer.

Krav:


• Gedigen insikt i hur IT operations fungerar som funktion i ett multi-sourcing landskap.
• Erfarenhet av att jobba enligt ITIL ramverket, gärna som processansvarig.
• Vana av att utveckla och förvalta styrande dokument kring tjänsterna.
• Erfarenhet av ITSM verktyg (Arriva använder Freshservice och erfarenhet av Fresservice är meriterande men ej ett krav).
• Allmänbildad inom IT med relevant erfarenhet av komplex organisation.
• Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
• Svenska och engelska i tal och skrift.



 

Så här kommer du vidare

Vår urvalsprocess sker löpande och vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-04-24. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta chef för IT Operations på fadi.mansour@arriva.se. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via systemet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 7 april 2022

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023