Service Manager Restaurant till nya Clarion Hotel Sea U

Service Manager Restaurant till nya Clarion Hotel Sea U

Arbetsbeskrivning

Service Manager Restaurang till nya Clarion Hotel Sea U

Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.

Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.

Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Restaurang Service Manager”

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, servis, bar och extra personal.

I tjänsten ingår:

• Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.

• Arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning/ avdelningar.
• Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Arbetstiden varierar mellan dagar/kvällar och helger.
• Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Duty-tjänstgöring enligt duty-schema.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av RSM själv skall planeras i samråd med F&B.
• Ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med F&B.
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• Ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls

• Ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• Arbetar tillsammans med F&B fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa följs.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.

• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen/ avdelningarna
• Tillse att månatlig inventering genomförs i tid och rapporteras till F&B.
• Kassahantering ( separat instruktion skall signeras av all personal )
• I samarbete med F&B och försäljningsavdelningen koordinera sälj-, PR- och marknadsaktiviteter.

• Hålla sig informerad om aktuella trender både nationellt och internationellt.
• Kontakt med leverantörer
• Se till att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
• Ansvarar för att all dryck till avdelningen finns i lager.
• Övriga uppgifter som tilldelas av FB

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel & Congress Sea U
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Liknande jobb


SOMMARSÄSONG Förste servis

15 maj 2024

Host/Hostess

14 maj 2024

13 maj 2024