Service Manager till bolag i vatten/energisektorn

Service Manager till bolag i vatten/energisektorn

Arbetsbeskrivning

Service Manager sökes till bolag i teknisk framkant inom den gröna & digitala omställningen! Spännande utmaning du inte vill missa

Är du en erfaren ledare som motiveras av att ta stort ansvar i en dynamisk och spännande organisation? Trivs du i en teknisk roll som innebär att arbeta med kunder, service och support? Vi söker nu en Service Manager i Stockholm, som ska vara ansvarig för Sveriges service- och driftsupport. Missa inte möjligheten att bli en viktig del av företagets resa i en aktuell och spännande bransch! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Företaget upplever en betydande efterfrågan på deras lösningar och fokuserar på utveckling och produktion av system och intelligenta lösningar inom vatten och energisektorn. Du kommer därför att spela en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka sin position i Sverige.

Hos kunden får du flexibel arbetstid samt flera andra förmåner, exempelvis förmånsbaserad pension, arbetstidsförkortning och kollektivavtalade försäkringar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Service Manager Sverige har du budgetansvar. Det är också ditt ansvar att säkra att teamet har rätt förutsättningar samt stöttar kunderna i ökat fokus på digitalisering. Den svenska marknaden är en fokusmarknad och företaget strävar efter att vara det självklara valet. För att uppnå det är servicen en nyckelfaktor. Du och ditt team förväntas leverera och utveckla den kompetens och kunskap som behövs för att säkerställa hög kundnöjdhet i alla delar av företagets leveranser.

Mer specifikt är dina ansvarsområden att säkerställa:
• ledarskap och utveckling av kompetenser – även på distans
• hög kvalitet och kundnöjdhet i alla leveranser som hanteras av service-teamet
• att de tekniska konsulternas leverans håller god kvalitet ute hos kund
• ett högpresterande och effektivt samarbete inom affärsområden och organisation

Värt att veta

I din roll som Service Manager blir du en del av en större global serviceorganisation med flertalet anställda i Sverige. Du kommer att leda ett erfaret team om drygt ett 10-tal medarbetare som finns både i Stockholm och andra orter i Sverige. Du kommer att ingå i den svenska ledningsgruppen med ansvar för att leverera support och underhåll på befintliga kontrakt. I rollen kan du också förvänta dig cirka 20-30 resdagar per år.

Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats, och inleds med 6 månaders provanställning.

Våra förväntningar

För att vara aktuell för denna roll är det ett krav att du har erfarenhet av en ledande position med personalansvar. Du har troligtvis en yrkesbakgrund inom IT eller annan teknisk verksamhet. Du har också erfarenhet av att bygga team och att leda personal på distans. I dina tidigare roller har du fått bred erfarenhet av supportleveranser och kundvård. Du behärskar engelska och svenska både skriftligt samt muntligt på en professionell nivå.

Det är meriterande om du har en formell utbildning inom ledarskap och/eller har erfarenhet av att stödja komplexa system som innehåller både mjukvara och hårdvara.

Utöver ovanstående, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll ser vi att du brinner för ledarskapet och har ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Du är framåtlutad och sätter en stolthet i att hålla både löften och deadlines. Du trivs i rollen som ledare och du är bra på att motivera ditt team att nå sina mål. Vidare är du serviceinriktad och strävar efter att ständigt utveckla din serviceverksamhet. Du är ansvarstagande som person och det faller sig naturligt för dig att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter. Din fingertoppskänsla för hur du ska navigera både organisatoriskt och medmänskligt har tidigare gett goda resultat. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 18 mars 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


17 maj 2024

Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

13 september 2023

Chief Technology Officer

Chief Technology Officer

7 september 2023