Service Managers - Sandvik IT Services

Service Managers - Sandvik IT Services

Arbetsbeskrivning

Sandvik IT Services har höga ambitioner med att hitta nya och effektiva sätt att stödja Sandviks affärsverksamheter och förbättra vår position på världsmarknaden. Just nu pågår ett viktigt arbete med att i grunden förändra och förbättra vår nätverksinfrastruktur till en modern, standardiserad och flexibel plattform med ett tydligt affärsfokus. För att lyckas med det samtidigt som vi vill fortsätta utveckla våra tjänster inom området söker vi nu två Service managers som får en viktig roll i vår utvecklingsresa. Är du redo att anta en spännande utmaning? Läs vidare så berättar vi mer!
Om ditt jobb
I den här rollen är du en av tre Service managers i vårt kompetenta team på totalt ca 30 medarbetare. Du arbetar nära vår Service Owner för att säkerställa effektiva tjänstelevereranser som svarar upp mot de servicenivåer och strategier som vi kommit överens om med våra affärsverksamheter. En viktig del av vår utvecklingsresa innebär att säkerställa att vår tjänstemodell fungerar som den ska och se till att den är anpassad till de affärsbehov och förväntningar som finns bland våra kunder. Du delar erfarenheter och arbetar tvärfunktionellt med bland annat Service och Operation managers från andra delar av organisationen med målet att leverera stabila, säkra och effektiva nätverkstjänster. Du säkerställer att våra tjänster levereras på ett kostnadseffektivt sätt och håller löpande kommunikation med dina kunder och leverantörer, delar kunskap och agerar som en eskaleringspunkt för problem som kan uppstå. Till din hjälp har du hela vår nätverksorganisation inklusive våra leverantörer och sourcingpartners.
Vi jobbar aktivt för att öka dialogen och transparensen med våra kunder för att säkerställa att vi har väl fungerande forum där vi planerar, leder och följer upp vår verksamhet – på operativ, taktisk och strategisk nivå, där du har en ledande roll i att få våra taktiska och strategiska forum att fungera effektivt. Digitalisering är en grundpelare i vår vidare framgång och utveckling på Sandvik, just nu arbetar vi hårt med att lansera ett nytt och modern globalt nätverk baserat på SDWAN-lösning.
Placeringsort för den här tjänsten är Stockholm och för rätt kandidat är även Sandviken ett alternativ.
Din bakgrund och kunskap – det här är viktigt
Bred och längre erfarenhet från tekniska infrastrukturrelaterade tjänsteleveranser och tjänsteutveckling
God förstålelse avseende IT-infrastruktur och nättjänster
Erfarenheter av att styra/leda outsourcade tjänster (gärna inom WAN- och/eller LAN-området)
Processkunskap inom ITIL
Vana att hantera intressenter, driva och leda forum och förmåga att ta kommersiellt ansvar
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift

Hur du är – det här är ännu viktigare
Du är kommunikativ och kan beskriva komplexa IT- och infrastruktursystem på ett enkelt sätt. Du leder med engagemang och vet hur du inspirerar människor på ett förtroendefullt sätt. Genom att vara målfokuserad gillar du att ta vara på nya möjligheter. Du är analytisk, innovativ och produktiv – en sann optimist som alltid strävar efter att ligga steget före genom att ta ägarskap.
Om oss
På Sandvik arbetar vi med avancerad teknik och spännande innovationer men det är hos våra medarbetare vi hittar den verkliga nyckeln till framgång. Vi är övertygade om att mångfald skapar en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att nå goda resultat. Det betyder att vi stöttar varandra, delar med oss av kunskaper och välkomnar allas olikheter. Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-09. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0047271.
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Johan Oldmark, rekryterande chef, 073 398 23 15
Fackliga kontaktpersoner:
Malena Rackner, Unionen, 026 262 748
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, 026 262 718
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, 026 261 984

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Irene Sveen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gasverket Stockholm Stockholm
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Postadress

Storviltsgatan 10
Stockholm, 11547

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023