Serviceassistenter till Helsingborgs rådhus

Serviceassistenter till Helsingborgs rådhus

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Stadsledningsförvaltningen har cirka 450 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några.
Stadsledningsförvaltningen ska
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg.Om arbetsplatsen
Rådhusservice arbetar som namnet avslöjar, mitt i Helsingborg i det vackra rådhuset. Enheten har till uppgift att ta hand om den dagliga driften i huset, intern catering, reception, internväxel, vaktmästeri och lokalvård. Vi söker nu 2 st. timvikarier med erfarenhet från serviceyrke som skulle tycka att det var roligt att jobba hos oss med förstklassig service. Huvuddelen av tjänsten kommer att vara i reception/internväxel, kafeterian och vid behov ska du även kunna biträda vid Öppet Rådhus och mottagningar.

Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett arbete med varierande serviceuppgifter såsom att iordningställa och leverera intern catering/fika, ta emot besökare, hantera bokningar, ta hand om internväxeln, delta vid mottagningar, Öppet Rådhus, eventuellt vigslar, ta emot leveranser med mera.

Kvalifikationer
Tjänsten passar dig som är positiv och glad till sättet, ansvarsfull, noggrann, ödmjuk, lyhörd för verksamheten och har gott ett ordningssinne. Vi tror att du som söker är lösningsorienterad, flexibel och självständig. Vi tror vidare att du sätter ett gott bemötande och ett utpräglat servicetänk i centrum. Tjänsten är en timanställning och viss tjänstgöring på lördagar kan bli aktuell. Vi vill att du som söker har goda datorkunskaper samt har möjlighet att komma in och jobba några tillfällen under vårvintern 2023, för introduktion.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-01-31

Anställningsform: Timanställning

Omfattning: Vid behov

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


Front office crew

Front office crew

16 april 2024

Receptionist

Receptionist

14 april 2024

10 april 2024