Servicechef

Arbetsbeskrivning

Hill-Rom är en världsledande medicinteknisk koncern som finns i 80 länder och har 6500 anställda.Sedan hösten 2008 ingår det svenska patientlyftsföretaget Liko i koncernen.I Sverige och Norden möter vi kunderna med en gemensam organisation.Inom koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför vi medicinteknisk utrustning, i huvudsak patientsängar, tryckavlastande madrasser, personlyftar och lyftselar för användning vid sjukhus, äldreboenden och inom hemvård.Vårt nordiska huvudkontor är placerat i Luleå och vi har lokalkontor på åtta platser i Sverige, inom denna del av vår verksamhet arbetar 50 personer.Läs mer på www.hill-rom.se och www.liko.se Servicechef Som Servicechef för Hill-Rom och Liko ansvarar du för ett rikstäckande team med servicetekniker, vi ställer därför höga krav på din kommunikationsförmåga.Vi förväntar oss att du är en engagerad och drivande ledare som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla och förbättra vår serviceorganisation. Teamet med 18 servicetekniker har som huvudsaklig arbetsuppgift att utföra service, besiktiga och installera medicintekniska produkter från Hill-Rom och Liko.Tjänsten är placerad vid vårt Kompetenscenter i Stockholm.Du har flera års erfarenhet som ledare, en roll du trivs i, och vi ser gärna att du har erfarenhet från teknik/service.Särskild erfarenhet av medicintekniska produkter är meriterande.Eftersom du kommer att rapportera till Country Service Director som sitter i England är det ett krav att du har grundläggande kunskaper i teknisk och kommersiell engelska. Du har en fallenhet för att etablera kontakter och skapa goda relationer med människor samtidigt som du är affärsmässig och professionell i dina möten med kunder.Har du även erfarenhet från upphandlingar av servicekontrakt är det ett plus.Vi erbjuder ett gediget internt utbildningsprogram som du kommer att genomgå för att erhålla nödvändig specialistkunskap inom produktområdet.Tjänsten innebär ett stort eget ansvar och det är viktigt att du är självgående samtidigt som du är en tydlig lagspelare som gärna samarbetar med andra.Vi är mycket måna om att skapa en god värdegrund inom företaget och det är viktigt att vi delar samma uppfattning kring samarbete, ansvar, etik och inte minst motivation och servicevilja. Låter det här intressant?Din skriftliga ansökan med CV på engelska vill vi ha senast 12 februari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liko AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 januari 2010
  • Ansök senast: 12 februari 2010

Besöksadress

Nedre Vägen 100
None

Postadress

None
LULEÅ, 97592

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

16 augusti 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

16 augusti 2024

16 augusti 2024

16 augusti 2024