Servicechef

Servicechef

Arbetsbeskrivning

Om företaget
ANDRITZ AB i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ AB i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.
Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ AB levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge.


Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en chefsroll till fältserviceavdelningen inom affärsområde Wood Processing Service, Scandinavia? Är du driven och kommunikativ ledare som vill vara med och utveckla avdelningen framåt mot uppsatta mål? Vi söker nu en chef till fältserviceavdelningen med placering vid något av våra kontor i Sverige.

Som chef hos oss på serviceavdelningen leder du och utvecklar teamet som består av 12 serviceingenjörer lokaliserade vid olika kontor i Sverige. Serviceavdelningen tillhandahåller tjänster för service av maskinutrustning, service av knivsystem till flishuggar, samt ansvarar för installation och montageledning av maskinutrustning i våra kundprojekt. Tekniskt säljstöd ingår också som en viktig del i avdelningens uppgifter. I din chefsroll ska vidareutveckla och följa upp arbetsprocesser och säkerställa att de utförs med kvalité och med hög säkerhet i fokus. I rollen samarbetar du nära med våra olika stödfunktioner och tillsammans med inköpsfunktionen tar du fram ramavtal med bl.a. montage- och entreprenadfirmor. I tjänsten ingår resor som ett naturligt moment dels för kund och sitebesök samt för att kunna leda dina medarbetare.
Då serviceuppdragen är en viktig del i våra affärer kommer du också att arbeta med och vara delaktig i vår affärsutveckling. Du ingår i ledningsgruppen för affärsområdet.


Din profil
Vi tror att du som söker har en teknisk bakgrund där du med fördel kommer från process- eller tillverkningsindustrin och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fältservicearbete. Du har även några års erfarenhet av personalansvar och trivs med att jobba självständigt.

Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person tror vi att du har en förmåga att få människor att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs i en varierad vardag med många olika typer av arbetsuppgifter samt har en god prioriteringsförmåga. I ledarskapet utnyttjar vi självklart digitala verktyg för kommunikation Då dina medarbetare är utspridda på olika kontor runtom i landet och ute på uppdrag så behöver du vara en lyhörd och kommunikativ ledare med förmågan att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt och både via de digitala verktygen samt fysiskt på plats.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi md Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg, på tfn: 070-821 53 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 16e november via www.clockworkpeople.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Liknande jobb


Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

13 oktober 2023