Servicechef

Arbetsbeskrivning

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA.De lanserade en ide om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken.Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar.Vi omsätter 5,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder.I Sverige har vi funnits sedan 1974.Huvudkontoret finns i Stockholm och vi har filialkontor i Göteborg och Malmö.För mer information, se www.pitneybowes.se.Till vårt huvudkontor i Sollentuna, Häggvik utanför Stockholm söker vi nu en affärsorienetrad och driven Servicechef.Idag arbetar drygt 25 personer inom Service varav 4 serviceledare. Vi söker nu en senior ledare med uppdrag att utveckla, optimera och effektivisera Servicefunktionen.Målet är att vidareutveckla och lyfta Servicefunktionen till nästa steg.Dina ansvarsområden omfattar bland annat: .Servicefunktionens samordning, utveckling, tillgänglighet och servicenivå för att nå uppsatta mål och för att skapa ett effektivt, kundserviceorienterat och självgående team.. Att Service gentemot våra kunder håller hög kvalitet och präglas av långsiktighet, men du bör även ha förmågan att fånga upp nya affärsmöjligheter.. Personal och budgetansvar för avdelningen.Huvuddelen av ditt arbete bedrivs via 4 Serviceledare som du skall coacha och utveckla samt driva och följa upp.. Optimera försäljningen av servicetjänster i samarbete med försäljningsavelningar . Daglig drifts och resultatansvar för servicefunktionen . Utarbeta analyser och rapporter . Följa företagets miljö och kvalitetspolicy samt bidra till uppfyllnad av dessa . Som Servicechef ingår du i den svenska ledningsgruppen.Där delar du i projekt, strategiutveckling etc.Din profil: .Relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi eller motsvarande . Du har mångårig erfarenhet inom serviceorganisationer .Flera års erfarenhet av personalledning med resultatansvar från liknande verksamhet . Goda kunskaper i MS Excel och Word . Goda kunskaper i engelska i tal och skrift . Affärsmässig förståelse för service och servicekoncept samt ett genuint intresse för affärer .Tydligt och förutseende ledarskap med personlig integritet som skapar resultat tillsammans med andra och en stark drivkraft och vilja att lyckas.. Analytisk Vi arbetar i en dynamisk och prestigelös miljö och vi garanterar ett mycket intressant och stimulerande arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Consultant Daniel Paulus
08-7341700
Servicechef Edhem Zecevic
08-7341700

Sammanfattning

Besöksadress

Hammarbacken 12
Sollentuna

Postadress

Box 408
SOLLENTUNA, 19124

Liknande jobb


10 november 2006

Kock/kallskänk

5 september 2006

16 juni 2006

16 juni 2006