Servicechef till ledande teknikbolag

Servicechef till ledande teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Nu söker vi en servicechef till en av Sveriges, inom sitt område, ledande teknikkoncerner belägen norr om Stockholm. Bolaget levererar till bostäder, sjukhus och kommersiella verksamheter. De erbjuder också eftermarknadstjänster till samtliga kunder och vill genom verksamheten bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle. Företaget har en roll som ett stöd för sina kunder genom hela projektets livscykel, från rådgivning och projektering till färdig anläggning och därefter drift och service. De hjälper även kunder att förbättra och optimera befintliga installationer. Genom detta skapar de mervärde för både sina kunder och ägare genom djup kompetens inom sin teknologi.
Som servicechef i det här bolaget kommer du att vara en nyckelperson i ett bolag med stark utvecklings- och tillväxtpotential. Du kommer in i ett skede av mycket framtidstro och blir en del på en tillväxt- och förändringsresa tillsammans med kompetenta kollegor. Här är beslutsvägarna korta och du kommer att ha stor frihet under ansvar. Du får chansen att både utmana och bli utmanad och du inte bara tillåts vara kreativ inom alla områden, utan förväntas vara det. Bolaget har långsiktiga, stöttande och engagerade ägare som är beredd att ge dig chansen till en mycket utvecklande karriär i denna koncern.
Rollen
Som servicechef arbetar du hands-on som spindeln i nätet. Du är den tydliga arbetsledaren för dina 5 underställda och är involverad i många olika områden och ärenden samtidigt, kundfokuserad och skapar nya digitala arbetssätt och strukturer utan att dra ner på kreativiteten och motivationen att utveckla effektiviteten. Viljan att utveckla människor i arbetsvardagen är avgörande för din framgång. Du rapporterar till vice VD.
Ansvarsområden i urval
• Ansvar för hela serviceprocessen, från första kontakt till översänd faktura.
• Leda och fördela arbete för serviceteamet – kortsiktigt och långsiktigt
• Planera, följa upp och säkerställa bemanning för service och reparationsarbeten 24/7/365
• Ansvarig för att vidareutveckla partnerskap med befintliga kunder och identifiera ytterligare affärsmöjligheter
• Förvalta och förbättra relationen med befintliga kunder genom leverans och bemötande i världsklass.
• Ansvar för försäljning av servicekontrakt, mjukvarulicenser, moderniseringar och uppgraderingar med tillhörande kontraktsprocess.
• Hitta, paketera och projektleda proaktiva åtgärder för att öka anläggningens kvalitet och driftsäkerhet samt kundnöjdheten (t.ex. rekonditionering, utbildning och egenkontroller).
• Utveckla och leverera åtgärder i syfte att öka förmåga till support via distans och digitalisering (fortsatt utveckla proaktivt underhåll och bemötande)
• Ta fram info, upprätta och presentera förvaltningsrapporter per kund inklusive: o Underhålls- och utbytesplaner av olika fabrikat. o Ekonomisk uppföljning o Driftdata
• Leda underhållsprojekt, inkluderat samordning med övriga avdelningar (t.ex. el styr, produktutveckling och installation).
• Upprätta och administrera skräddarsydda reservdelslager.
• Inhämta och administrera feedback från kunder till styrsystemslicenser
• Ansvara för hantering och åtgärder av garantier och reklamationer •
 
Vem söker vi?
• Teknisk utbildningsbakgrund universitetsnivå (Fördelaktigt Civilingenjör Maskinteknik)
• Påvisad erfarenhet från att skapa omsättning och tilläggsaffärer
• Erfarenhet av service, underhåll och reparationer inom fabriker, större fastigheter, vattenverk, kraftverk, värmeverk, entreprenadmaskiner eller liknande
• Van vid och inser värdet av strukturer
• Kompetens inom mekanik, hydraulik och pneumatik
• Mycket god administrativ förmåga och modern inom “IT”
• Erfarenhet att sälja till kund och vårda/utveckla kundrelationen
• Stort tekniskt allmänintresse och drivs av att lära sig nya saker.
• Ledarskapserfarenhet från linjeroll alternativt från projektledare i större projekt
• Kompetens inom el och automation är ett plus men inte ett krav
 
Du är en person som har förmåga att leda och utföra ”hands-on arbete” i en entreprenörsföretagsmiljö. Du är en närvarande ledare som drivs av att lyfta gruppen. Du är analytisk och reflekterande med ett tekniskt intresse med ordning och reda. Du kommer här att få möjlighet att utveckla ditt intresse för att driva och utveckla affären i verksamheten samt lära dig kontraktsprocessen. Du bor troligen någonstans mellan norra centrala Stockholm och Uppsala eller nordvästra delarna av Stockholm, tex Bromma.
Låter detta intressant?
Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi kommer inte att ta emot ansökningar som kommer via mailen. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valegro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 5 juli 2023

Besöksadress

Mäster Samuelsgatan 60
None

Postadress

Mäster Samuelsgatan 60
STOCKHOLM, 11121

Liknande jobb


8 april 2024

15 april 2024

30 mars 2024

Technician/Field Service Engineer

Technician/Field Service Engineer

26 mars 2024