Servicechef - Wexiödisk

Servicechef - Wexiödisk

Arbetsbeskrivning

Rollen

Som servicechef har du en central roll som till stor del handlar om att leda och fördela arbetet på service/supportfunktionen där du ansvarar för ett erfaret serviceteknikerteam.

I arbetsuppgifterna ingår också att sätta samman våra skräddarsydda utbildningar och agera kursledare för bland annat storkökstekniker. Det är också du som hanterar våra garantifrågor samt vissa typer av kundärenden.

I dag har vi en service- och eftermarknadsavdelning men denna kommer att delas så att servicechefen tar ansvar för service/support och nuvarande chef ansvarar för eftermarknad/reservdelar. Som servicechef rapporterar du till försäljningschef

Vår marknadsdel är mycket stark i Norden och vi finns hos återförsäljare i totalt 40 länder. Därmed förekommer resor i såväl Sverige som utomlands.



Erfarenheten

Vi vill fortsätta vår fina tillväxtresa och vill verkligen att du ska lyckas hos oss. Därför ser vi att du har Ingenjörsutbildning inom el/elektronik eller motsvarande praktisk erfarenhet. Kanske har du arbetat i en liknande befattning tidigare eller så är du idag tekniker som nu är intresserad av att ta nästa steg i din karriär.

Då vi är verksamma runt om i hela världen bör du behärska svenska samt engelska obehindrat i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av att leda utbildningar och hålla presentationer ser vi det som meriterande.

Personen

För att axla den här rollen är det mycket viktigt att du har en god struktur och förmåga att lägga upp ditt eget och andras arbeten på ett effektivt sätt. Du ser lösningar i de utmaningar som uppstår och du vågar fatta beslut. I tjänsten kommer du möta kollegor och kunder på olika nivåer och i skilda sammanhang. Därför ser vi kommunikativa egenskaper som mycket viktiga.

Vi är ett bolag där vi hjälps åt att nå dem mål vi satt upp. Vi hoppas därför att du precis som oss är prestigelös i ditt förhållningssätt och förespråkar samarbete.

Erbjudandet

Wexiödisk är ett välrenommerat bolag med stabila, långsiktiga och finansiellt starka ägare. Som Servicechef kommer du få en fri roll med stort eget ansvar att driva ditt team och dess arbete framåt.

Vi arbetar genom ständiga förbättringar och ser ett starkt värde i att starta med små förändringar för att komma igång och successivt bli bättre. Vi har ett gemensamt ansvar att fortsätta vara ett framgångsrikt och attraktiv arbetsgivare.



Vi ser fram emot din ansökan redan nu. Dock senast den 11/3

 

Välkommen att bli en del av Wexiödisk!

 



Weixödisk
 

Wexiödisk startades 1972 och är beläget i Växjö. Wexiödisk utvecklar, producerar och marknadsför diskmaskinslösningar samt tillhandahåller service på en global marknad.

Genom ett starkt engagemang, fokus på kundvärde och lönsam tillväxt skapas långsiktiga värden. Bolaget är ett traditionellt tillverkande bolag med utveckling, produktion och försäljning. Inom försäljningsorganisationen ingår försäljning, ordermottagning och eftermarknad. Man är marknadsledande i Sverige med 65% av den svenska marknaden, och 65% av all produktion exporteras.

Till vårt förfogande har vi en byggnadsyta på ca 11 000 kvadratmeter där vi har en komplett produktion, från plåtbearbetning till provkörning, utrustad med automatiska verkstadsmaskiner samt robotar vilket säkerställer en hög kvalitet och tillgänglighet.

Wexiödisk ingår i ALI Group. Vi är ca 180 personer och omsätter ca 390 mkr.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR-Strateg i Jönköping AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024