Servicedesk Dispatcher

Servicedesk Dispatcher

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du ledaregenskaper och tycker om att inspirera andra i teamet? Vi söker en Dispatcher till Servicedesken hos vår kund i Solna, som verkar inom industri-, energi- och samhällsbyggnad.






Ansvarsområden
Som Dispatcher ansvarar du för helheten i Servicedesk och ser till att det dagliga arbetet flyter på. Dina arbetsuppgifer består av att fördela ärenden, se till att det är ett  optimalt flöde i arbetet och även hålla koll på beläggning och kvalitet. Du tar initiativ och kommer med förslag på förbättringsåtgärder och har ett proaktivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. I denna roll  arbetar du självständigt och behöver kommunicera med både teamet och andra runtom. Du kommer till exempel att coacha Servicedesk agenterna och ha individuella uppföljningar med dem, samt få ihop hela gruppen till ett välfungerande team. Därför är det viktigt att du har lätt för att kommunicera och skapa bra kontakt med människor och tycker det är roligt att leda andra för att utvecklas och nå mål.  

Arbetsuppgifter:
Fördela ärenden, resurser för att maximera effektivitet och produktivitet
Förebyggande proaktivt arbete
Kommunicera och leda grupp och individer








Kvalifikationer
Krav:
Slutförd gymnasieutbildning
Erfarenhet av IT support
Flytande svenska och engelska
Analytisk, kommunikativ och engagerad

Vi tror att du har 1-2 års erfarenhet inom IT support och/eller "lighta" arbetsledande roller.
Har förmåga att se helhetsperspektiv, analysera. Du kan hantera flera parallella uppgifter med högt tempo emellanåt.
Du behöver tala och skriva flytande svenska och engelska.

Ansökan
Vi tar emot ansökningar löpande. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut, så vänta inte med din ansökan.
Om du har frågor om tjänsten kontakta mari.larsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Service Operations Dispatcher (46387)

Service Operations Dispatcher (46387)

18 december 2023

Dispatcher

Dispatcher

7 december 2023

27 november 2023