Servicedesk / Helpdesk / Supporttekniker

Servicedesk / Helpdesk / Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Företaget är en innovativ och rådgivande IT-leverantör med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg och Kristianstad. Företaget är en av de främsta applikations- och molnintegratörerna i Sverige och erbjuder kundlösningar som uppfyller högt ställda verksamhetskrav. Företaget har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT med fokus på molntjänster och molntjänstanalys. På ett av Malmös bästa lägen ligger kontoret där du och dina kollegor arbetar sida vid sida med stort fokus på att ha kul längs arbetets gång.

Arbetsuppgifter:

I din roll som supporttekniker arbetar du med varierande supportärenden kopplat till klienter och infrastruktur. Många gånger är du användarnas första kontakt med IT där du lyssnar in kundens behov och ansvara för ärenden hela vägen från början till slut. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem och utför felsökningen via telefon, mejl och fjärrstyrning.
Supporten är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan. Du arbetar i ett team som består av en grupp om 14 personer och ni arbetar enligt ett rullande 8 veckoschema som inkluderar kvälls- och helgarbete.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Underhåll, felsökning och installation i Windowsmiljö
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrstyrning
• Konto- och behörighetsadministration
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Profil:

• IT-utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå såsom It-tekniker, supporttekniker eller drifttekniker
• Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-support
• Goda kunskaper inom Windows, Exchange, Office365 och Active Directory
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska

Som person tror vi att du har ett starkt driv samt viljan att lära dig mer om IT. Du har en naturlig servicekänsla och är trygg i kontakten med kunder. Vidare är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning. Som supporttekniker ingår du i ett team, därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Stor vikt i denna rekrytering kommer läggas på driv, personlighet och inställning.

Övrig information:

Start: 1 september
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, Helpdesk, IT-support, Support, Kundtjänst, IT, Microsoft, Office365, Active Directory, 1st line support, ITIL, Teknik, Malmö, Nätverk, Data, Supporttekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2020
  • Ansök senast: 3 september 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024