OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedesk personal till New Wave Group AB New Wave är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar märkesvaror åt profilmarknaden (företagsmarknaden) och konsumentmarknaden (främst inom kläd-, accessoar- och gåvosektorn). New Wave äger varumärken som Orrefors, Kosta Boda, Craft och Sagaform. Koncernen har successivt expanderat och etablerat verksamhet i Europa. New Wave Group har etablerad försäljningsverksamhet med egna dotterbolag i 20 länder. Som support på NWG får du unika möjligheter att arbeta på ett spännande företag med många bolag i olika länder. Du kommer att ingå i ett team om 10 personer som är en av tre avdelningar inom NWG IT. Totalt arbetar 22 personer med IT frågor inom norden och Europa. Arbetsuppgifter Enheten är placerad i Göteborg på vårt huvudkontoret och ska supportera alla New Waves kontor i Europa. I rollen ingår att vara medarbetarens första instans för supportfrågor inom IT, främst genom mail och telefon. -Analysera inkomna frågor och försöka lösa dem i first line support. Om de inte kan lösas se till att de blir skickade till rätt person i second line support. -Arbetet innebär att alla supportfrågor ska registreras och kategoriseras och fördelas till rätt person/avdelning. -Att äga ärenden och följa upp dem med slut användare. Normal arbetstid är 08.00-17.00. Vara beredd att jobba Jour ibland. Resor kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker följande profil: -Att du är van data användare och har kunskap om nätverk. -Du har jobbat med Office program, Windows servera och MS AD system. -Att du är noggrann och villig att lära dig nya saker. Att kunna skriva dokumentation av typen användare manualer etc. -Du pratar flytande Svenska och har goda kunskaper i Engelska då detta är vårt koncernspråk. Personliga egenskaper Du är en lyhörd person som har en god kommunikationsförmåga och är mycket Serviceminded och är stresstålig. Dessutom har du lätt att lära och kan formulera dig väl både muntligt och skriftligt. Detta är en utmaning för dig som vill lära dig mycket och ser möjligheter. Du känner dig bekväm med att arbeta och ge service per telefon och även instruera personer som inte har så stor datateknisk kunskap. Vi ser gärna kvinnliga sökande.