OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Hos vår kund kommer du stötta användare med IT- support via telefon och mail. Är du den vi söker? Sök redan idag då vi söker någon för start omgående!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett väletablerat, globalt företag och som servicedeskmedarbetare är du första kontakten för företagets kunder kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med kunder från både USA och Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.
Du erbjuds
* Arbete i en större koncern med god sammanhållning och företagskultur
* En utvecklande roll där du kommer ha kontakt med människor från olika delar av världen
* En dedikerad konsultchef som kommer arbeta för att du både ska trivas och utvecklas på arbetet
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
* Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
* Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
* Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support
Tjänsten passar dig som vill utvecklas inom IT-branschen. Då arbetet på 1st line till stor del sker utifrån redan fastställda rutiner så är det här en perfekt roll för dig som vill få chansen att utvecklas och lära dig mer! Vi ser det dock som nödvändigt att ha ett stort intresse för IT och/eller tidigare erfarenhet från liknande roller.
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon
* Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT
* Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder.
För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.
Som person är du:
* Serviceinriktad och drivs av att erbjuda service i toppklass
* Problemlösande och nyfiken på utmaningar
Övrig information
* Start: Omgående, gärna innan 1a mars
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sandviken
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Notera att vår målsättningar är att vara klara med urvalsfasen redan torsag eller fredag vecka 46 varför vi behöver din ansökan omgående. Så länge annonsen finns kvar så finns dock möjligheten att söka jobbet även efter detta datum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231