Servicedeskmedarbetare till bolag inom medtech!

Servicedeskmedarbetare till bolag inom medtech!

Arbetsbeskrivning

Söker du efter mer än bara ett jobb? Nu har du möjlighet att bli en viktig länk i kedjan som förbättrar vården och samhället som helhet. Som Servicedeskmedarbetare spelar du en avgörande roll i att stödja vårdpersonalens och patienternas behov genom teknisk expertis och engagemang. I en dynamisk miljö får du inte bara möjlighet att växa och utvecklas inom organisationen, utan även möjlighet att vara en del av nytänkande förändringar som gör verklig skillnad. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för vår kunds räkning en Servicedeskmedarbetare. Kundföretaget är ett välkänt, expansivt och spännande företag inom vårdbranschen. Som Servicedeskmedarbetare kommer du framförallt att jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Detta utförs oftast direkt i dialog med deras användare men sker också i nära samarbete med lokala IT-tekniker och IT-driftspersonal när så kräver.

I rollen arbetar du från kundföretagets huvudkontor i hjärtat av Göteborg med att stötta vårdenheter runt om i hela Sverige tillsammans med ett mindre team. Du kommer vara en viktig kugge i supportteamet och ha tätt samarbete med hela supportorganisationen. Ärenden som hanteras av IT Supporten kommer in via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. I rollen kommer erbjudas mycket frihet under ansvar, du har därmed frihet i din roll men ett stort ansvar för dina uppgifter. Är du driven och gillar att vara med och påverka IT-miljön så har du en stor chans för att få göra detta i denna roll. 

Exempel på arbetsuppgifter:

Jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning.
Arbeta med inslag av användaradministration.
Vara med och utveckla och kvalitetssäkra IT Supporten.
Vara med och utveckla supportprocesser, för att säkerställa en högkvalitativ support.
Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT.
Bidra som tekniker i centralt samt delta centrala projekt och utrullningar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har erfarenhet av arbete med IT-support sedan tidigare.
Tidigare har erfarenhet av Office 365, Microsoft Teams, Ondrive, Exchange och Active Directory.
Har kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk.
Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.


Det är meriterande om du har erfarenhet av:

ITIL baserade ärendehanteringssystem tex. Ivanti, ServiceNow, Remedy etc.
Webdoc, Cosmic och/eller annat journalsystem.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du som person är nyfiken och flexibel i din yrkesroll och drivs av att få arbeta med människor. Vi tror att du som söker är en social och ansvarstagande person som har ett genuint intresse för människor, IT och att hjälpa andra samt att du har en stark samarbets- och kommunikationsförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från kund och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 15 november 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024