Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räkning söker vi en erfaren servicedesktekniker.

Kunden är en leverantör av it-system och har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster. De hjälper sina kunder med hela kedjan, från utveckling till underhåll.

Arbetsuppgifter

Du arbetar i en IT-miljö som består av Microsofts infrastruktur, men också av egenanpassade applikationer. I denna miljö kommer du ge 2nd line support till kunder.

Formell kompetens

Goda kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar.
Kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD).
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Din bakgrund

Vi förutsätter att du har ett stort intresse för IT och service och att det har präglat din bakrund och tidigare erfarenhet.
Du har arbetat med IT- tidigare och känner dig trygg med att ge 2nd line support till kunder.

Personliga egenskaper

Du brinner för service och har ett tydligt kundfokus i ditt dagliga arbete. Det är av yttersta vikt att du är en person som är stresstålig, serviceinriktad och utåtriktad. Det är även viktigt att du är lyhörd inför dina kunders behov och är bra på att arbeta i team. Nyfikenhet och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter ser vi som en självklarhet.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Heltid/Karlskrona

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Information

Ansökningarna behandlas löpande. Registrera ditt CV på www.lernia.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post,
I denna tjänst blir du inledningsvis anställd hos Lernia för att sedan övergå till kund.
Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erica Odenmyr
0722-54 11 09
Alexandra Gustafsson-Schön

Jörgen Persson

Mikael Gustavsson
0722-54 11 10
Eva Månsson
0722-54 72 51
Eva Månsson
0722 - 54 72 51
Madeleine Sandberg
0722-543242
Eva Månsson

Erica Eckefeldt

Sara Colleen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Karlskrona Karlskrona
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Karlskrona
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Karlskrona, 37170

Liknande jobb


7 maj 2024

DevOps / Produktägare

7 maj 2024