Servicedesktekniker sökes

Arbetsbeskrivning

Servicedesktekniker sökes för kunds räkning

Uppgifter
Du kommer att arbeta som Servicedesktekniker i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus. Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.

Du kommer att agera SPOC, vilket innebär att du kommer ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.

Du kommer att registrera alla inkommande samtal i vår ärendehanteringssystem.

Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till vår incident manager.

Du kommer att lösa minst 80% av allmänna IT-frågor hos slutanvändarna direkt i första kontakt.

Servicedesken har telefontid mellan kl.06:00-24:00 under vardagar och kl.07:30-24:00 under helger så det är viktigt att arbetstiderna fungerar för dig.


Kvalifikationer
För att du ska lyckas med ovan krävs följande:

. - Relevant utbildning inom IT, lägst IT-gymnasium
. - Erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoftmiljö
. - Windows Server 2003
. - Windows XP/Vista/7
. - Du har arbetat via fjärrstyrning tidigare
. - Erfarenhet av support av skrivare och kringutrustning
. - Erfarenhet av Citrix är meriterande

Personliga egenskaper

. - Driven och självgående
. - Serviceinriktad med förståelse för affärer, engagemang och fokus
. - Positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor
. - Stresstålig och strukturerad
. - Obehindrad såväl i svenska som engelska
. - Du ska tala och skriva svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.
. - Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav.
. - Vi ser gärna att du är högskoleutbildad men har du annan utbildning eller erfarenhet kan det också gå bra.


Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Uppdragsgivare: Dfind IT

För information: Josefina Dahlgren, josefina.dahlgren@dfind.se [ mailto:josefina.dahlgren@dfind.se ].


Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.



Keep Improving.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 12 november 2013

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024