Servicehandläggare till Kontaktcenter, Äldre direkt

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.

På kontaktcenter arbetar ca 70 medarbetare i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2016 hanterade vi ca 402 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- ett varierande och utvecklande jobb”, ”- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.

Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Här kan du läsa mera:

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-och-nominerade/Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/



Verksamheten finns i fräscha kontorslandskap i Husby centrum och kommer i början av andra kvartalet 2018 att flytta till nyrenoverade lokaler vid Globenområdet för att sitta nära de övriga verksamhetsområdena på Serviceförvaltningen.

Arbetsplatsbeskrivning
Hos Äldre direkt får äldre och deras anhöriga snabb och kvalificerad service, rådgivning och vägledning i frågor som rör hela äldreomsorgen inom Stockholms stad. Det kan handla om hemtjänst och boendeformer, dagverksamhet och ledsagning, färdtjänst, anhörigstöd eller avgiftsfrågor.

Via Äldre direkt ska kontaktcenter verka för att uppfylla stadens mål för en äldreomsorg av god kvalitet.

Inom enheten jobbar 18 medarbetare med stort intresse och engagemang för äldrefrågor och med lång och kvalificerad erfarenhet inom området. Ett flertal medarbetare har tidigare arbetat inom staden som biståndsbedömare, socialsekreterare eller liknande.

Nu söker vi dig som vill arbeta brett med äldrefrågor, som trivs i en serviceinriktad roll och som har ett genuint engagemang och vilja att bidra till att Stockholms äldre invånare ska få så bra hjälp och bemötande som möjligt!

Arbetsbeskrivning

Vi hanterar alla inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem Microsoft Dynamics och via stadens sociala system har vi tillgång till övrig information för handläggningen. Uppdraget innefattar inget myndighetsansvar utan vid behov förmedlar vi kontakt till ansvarig stadsdel för vidare handläggning.

Arbetet är självständigt och med ett stort eget ansvar men du ingår i en arbetsgrupp med ett tätt samarbete och kompetensutbyte. Som servicehandläggare hos Äldre direkt får du använda din kunskap inom äldreomsorg och du får även en bred kunskap om hur staden fungerar. Arbetet innebär även många kontakter med övriga staden och berörda myndigheter.

För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning som t ex socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har arbetat inom Äldreomsorgen eller närliggande område. Du som har en eftergymnasial utbildning och lång dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen är också välkommen att söka tjänsten. God svenska i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du kan finska eller andra språk.

Arbetet att lotsa och vägleda äldre och andra medborgare i äldrefrågor ställer krav på god kunskap om äldreomsorgens styrande regelverk, aktörer och även avgiftssystem. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna inom äldreomsorgen. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och att vägleda personer via främst telefon. God vana vid att hantera ett snabbt informationsflöde liksom erfarenhet av Paraplysystemet är meriterande.

Som person är du självgående och kan hitta konstruktiva lösningar på utmaningar du ställs inför. Du uppskattar att samarbeta med andra människor och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Observera att vi kommer göra ett löpande urval i denna rekrytering. Vänta därför inte med din ansökan!

Övrigt

Serviceförvaltningen erbjuder friskvård på arbetstid som till exempel träning och massage.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024