Servicehandläggare till Statens servicecenter, Hudiksvall

Servicehandläggare till Statens servicecenter, Hudiksvall

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en av oss?
Jag heter Jenny och har förmånen att vara chef för servicekontoren i Hälsingland. Hos oss så är det en förutsättning att du som medarbetare vill, kan och vågar ta ansvar tillsammans med dina kollegor. Utöver ett viktigt uppdrag där du gör skillnad för medborgare så erbjuder vi dig en bra introduktion, erfarna kollegor som stöttar dig i det dagliga och en tillgänglig chef som kommer att finnas där för dig när du behöver det.

Hos oss har vi uppdraget i fokus och värdesätter arbetsglädje och teamkänsla.

Låter det som ett sammanhang du skulle trivas i?

Välkommen med din ansökan,
/Jenny Persson, kontorsområdeschef

Arbetsplatsen
På servicekontoret i Hudiksvall är vi tre medarbetare och ingår i kontorsområde Hudiksvall. Kontorsområdet består av servicekontoren Hudiksvall, Ljusdal, Söderhamn och Bollnäs. Vi är ett team på tolv medarbetare i Hälsingland där vi arbetar serviceinriktat och med stort medledarskap där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Vi säkerställer bemanning inom Hälsingland vilket innebär en del resor inom arbetstid.

Gå gärna in på vår hemsida rollen som servicehandläggare och titta på filmen "Detta gör ett servicekontor".

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år, under de senaste tio åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder paralellt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte 

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum efter överenskommelse
Vi har ej möjlighet till distansarbete

Välkommen med din ansökan senast 31 december, 2023.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 2-3 i Hudiksvall.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023