Servicehandläggare/Samordnare

Servicehandläggare/Samordnare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs.

På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som servicehandläggare är mångfacetterad och innefattar flera olika arbetsområden som exempelvis; administration, kundmottagning, IT/mobil/teknik, logistik och lokalfrågor, arbete kring larm och brandskydd. I tjänsten ingår även nära samverkan och arbete med människor. Tjänsten är flexibel och även andra arbetsuppgifter kan komma att tillkomma.

I tjänsten kommer det även ingå samordningsansvar, vilket innebär att samordna arbetsgruppens löpande arbete, uppföljning av uppdrag och rapportering av avvikelser till närmaste chef.

Arbetet sker i nära samråd med närmaste chef och utgår från interna styrdokument, verksamhetsplaner samt andra fastlagda planeringsdokument.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs lägst gymnasieexamen med inriktning inom område som kan bedömas som relevant för verksamheten. Meriterande med eftergymnasiala studier.

Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom statlig eller kommunal verksamhet. Viss erfarenhet av arbete med säkerhet för lokaler och personal. För tjänsten krävs även körkort och körvana då viss bilkörning ingår i tjänstens arbetsbeskrivning.

Arbetsuppgifterna är omfattande och skiftar ofta mellan olika arbetsområden. Det är är därför viktigt att vara flexibel och att snabbt kunna anpassa sig till nya arbetsuppgifter. För tjänsten krävs stor serviceförmåga och social kompetens. Du är bra på att samarbeta och trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för utvecklingsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

ÖVRIGT
Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.

Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Läs mer på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Uppsala Län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 6 december 2021

Liknande jobb


30 maj 2024

Handläggare till sektionen för kundcenter

Handläggare till sektionen för kundcenter

27 maj 2024

27 maj 2024