Serviceingenjör till BTG Instruments

Serviceingenjör till BTG Instruments

Arbetsbeskrivning

Föreställ dig ett jobb där du får chansen att arbeta med världsledande teknik. Du får möjlighet att lära dig hur varje produkt fungerar både i teorin och praktiken. Och du får vara den som säkerställer att all utrustning fungerar optimalt i kundens process.

Om något av detta lockar dig så vill vi gärna att du läser vidare om tjänsten som serviceingenjör hos oss på BTG Instruments.

BTG Instruments AB är världsledande inom området mät- och analysinstrument för övervakning och reglering av avancerade processparametrar inom pappers- och massaindustrin. Under mer än 100 år har vi utvecklat innovativa och kostnadseffektiva sätt att förbättra produktivitet och lönsamhet för pappers- och massaprocesser. BTG grundades 1921 i Sverige, och har idag huvudkontor i Éclépens, Schweiz. Globalt inom koncernen är vi cirka 600 personer. BTG ägs sedan december 2019 av Voith Paper GmbH.

Vad innebär det att jobba som serviceingenjör hos oss?

Som serviceingenjör innehar du en nyckelroll i vårt uppdrag att förbättra och optimera våra kunders pappers-/massaprocess med hjälp av vårt produktsortiment inom mät- och analysinstrument.

Du ansvarar för det åtagande som våra serviceavtal innebär, vilket innefattar allt från kontakt med kund för inplanering av servicearbete till rapportering efter utfört jobb. Serviceuppdragen innebär installation och idrifttagning av ny utrustning, felsökning vid funktionsbrister, utbyte av instrument och prestandaoptimeringar. Vid uppstart av ny utrustning ansvarar du även för utbildning hos kund för att säkerställa optimal drift. Även om du många gånger utför dina uppdrag på egen hand finns det ett stort nätverk av duktiga och hjälpsamma ingenjörer inom BTG som alltid finns där för att supporta dig.

I rollen som serviceingenjör genomför du viss service remote via BTG Smart Monitoring System. Härifrån genomförs prediktiva analyser, rådgivning och kalibrering av instrument. Du håller dig även uppdaterad om skicket på installerade produkter och föreslår förbättringsåtgärder eller eventuella uppdateringar. Detta görs i samråd med vår säljavdelning som för vidare dialog med kund.

Den här tjänsten innefattar cirka 60% närvaro hos kunder inom Sverige, och du kommer därför ha egen tjänstebil. Din placering när du är på hemmaplan är geografiskt obunden och vi erbjuder ersättning för hemmakontor, alternativt en arbetsplats på vårt kontor i Säffle. Som ersättning utgår även bonus som baseras på uppfyllnad av försäljningsmål.

Vad behöver du ha med dig i ryggsäcken?

Vi söker dig med en bred teknisk förståelse inom områden som mekanik, automation och/eller elektronik. För att lyckas i rollen bör du ha en teknisk utbildning samt tidigare erfarenhet som instrumentingenjör eller liknande. Har du kunskap och erfarenhet av pappers-/massaprocesser så ökar dina chanser ytterligare. Då vi är en internationell koncern kräver tjänsten att du besitter goda kunskaper i engelska och svenska.

Vi fäster stor vikt vid att hitta en medarbetare med rätt personliga egenskaper. För att vi ska bli en bra matchning behöver du vara en god relationsskapare och tycka om att arbeta och interagera med såväl kollegor som kunder. Du har en förmåga att snabbt bilda dig en helhetsuppfattning om en situation och har ett analytiskt och lösningsorienterat synsätt. Du gillar att kunna planera ditt eget arbete och har förmågan att prioritera när oväntade situationer uppstår. Hos oss är säkerhet av yttersta vikt och vi förväntar oss därför att du arbetar enligt framtagna instruktioner och lagar. Att driva på och avsluta påbörjade projekt ser du som en självklarhet!

Vad erbjuder vi?

På BTG värderar vi entreprenörskap, nya idéer och eget ansvar. Vi tror på att ge våra medarbetare utrymme för kreativa lösningar för att ständigt hitta nya sätt att utveckla och utvärdera teknologier och metoder. Inom företaget arbetar vi aktivt med att utveckla vår personal. Som serviceingenjör får du en värdefull förståelse för våra produkter, vilket på sikt ger dig god möjlighet att utvecklas ytterligare inom andra roller.

Är du vår nya kollega? Sök omedelbart! I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Technogarden. Du ansöker genom att gå in på annonsen eller technogarden.se. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Elina Petrakos som nås på 073-1489116 eller elina.petrakos@technogarden.se

Sista ansökningsdag är 13 februari.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Technogarden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Therese Svenssons gata 11 , Göteborg
None

Postadress

Therese Svenssons gata 11
Göteborg, 40275

Liknande jobb


24 april 2024

8 april 2024

15 april 2024

30 mars 2024