Serviceinriktad administratör

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen finns centralt, inom kommunledningsförvaltningen. Ekonomi och upphandling ansvarar för samordning och utveckling av processer som säkerställer en god ekonomi. Till uppgiften hör att lämna förvaltningar och bolag service samt konsultativt stöd inom budget- redovisnings- och upphandlingsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du ha en bred roll där största fokus kommer vara ett administrativt stöd för att underlätta ekonomi- och upphandlingsavdelningens arbete. Du kommer att vara involverad i många olika processer, både inom ekonomi- samt upphandlingsområdet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att skapa rutinbeskrivningar, vara systemförvaltare för något av de system som ekonomi- och upphandlingsenheten ansvarar för samt hålla utbildningar för nya användare, diarieföring, ärendeberedning och beställning av kontorsmaterial. Du kommer ha ansvar för övergripande dokumenthantering.

Du arbetar på uppdrag av ekonomichef men har ett tätt samarbete med alla medarbetare på enheten.

Rollen som administratör på ekonomi- och upphandlingsavdelningen är en otroligt viktig funktion, här får du möjlighet att bidra i många olika delar av avdelningens arbete. Du kommer arbeta i en omväxlande roll tillsammans tillsammans med engagerade kollegor!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är snabb på att lära dig nya. Du kommer bland annat att arbeta med Office 365, Raindance och Lex, därför är det meriterande med erfarenhet från dessa system. Även erfarenheter inom upphandling och inköp är meriterande

Som administratör på ekonomi- och upphandlingsavdelningen behöver du vara serviceinriktad vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi ser även att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt utnyttjar tiden effektivt. Du är duktig på att bygga strukturer som andra kan arbeta utifrån genom att till exempel skriva arbetsrutiner. Du förväntas ta stort eget ansvar för dina uppgifter vilket du gör genom att självständigt styra ditt arbete och driva dina processer framåt.

Då du kommer arbeta tätt tillsammans med alla medarbetare på ekonomi- och upphandlingsavdelningen ser vi att du är bra på att samarbeta med andra. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och tar tillvara på andras synpunkter då de är värdefulla i ditt arbete.

För tjänsten krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Uppge tydligt i din ansökan inom vilka områden som du har erfarenhet och vart du anser att dina styrkor finns.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024