Serviceinriktad ekonomiadministratör till PRI Stiftelsetjänst

Serviceinriktad ekonomiadministratör till PRI Stiftelsetjänst

Arbetsbeskrivning

PRI Pensions- och Stiftelsetjänst AB är ett dotterbolag inom PRI-koncernen och erbjuder tjänster inom administration och redovisning till stiftelser, främst pensions-, avkastnings och vinstandelsstiftelser.

Vår företagskultur kännetecknas av det lilla företaget med stora ambitioner, utrymme för påverkan och goda möjligheter till utveckling. Initiativkraft, samverkan och långsiktighet är de värderingar vi står för. PRI har cirka 120 anställda och har kontor centralt i Stockholm och Göteborg.

PRI Stiftelsetjänst växer och förstärker nu sin stiftelseadministration med en ekonomiadministratör, till kontoret i centrala Göteborg. Är du en serviceinriktad lagspelare som gillar ordning och reda och vill arbeta på ett företag där det händer mycket så är du kanske den vi söker!

Om rollen
Som ekonomiadministratör kommer du tillhöra gruppen stiftelseadministration som bland annat sköter andelshantering, ansökningshandlingar och som gör olika avstämningar. Det är en roll med många kontaktytor, både externt mot intressenter och myndigheter och i ett nära samarbete med dina nio kollegor i gruppen samt övriga stödfunktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Löpande kontakt med kunder och övriga intressenter, andelsägare och anslagssökande
- Sköta andelshantering, ansökningshandlingar, och skatteadministration
- Ta fram protokoll och annan formalia samt rapporter
- Avstämningar, betalningar och filhantering
- Vara delaktig vid utveckling av erbjudande, processer och kundleveranser
- Framtagande av beslutsunderlag och sammanställningar och att utföra löpande betalningar.


Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet från kundservice och som är van att arbeta med administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från bank eller försäkringsbolag eller har arbetat med stiftelser. Du behöver ha förmågan att på ett övergripande sätt förstå juridisk text och ha erfarenhet av att implementera regelverk. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, administration eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från bokföring är en fördel.

Som person är du serviceminded och en lagspelare, men har också förmågan att arbeta självständigt och driva dina projekt och hålla deadlines. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann och analytisk. Du ser dig även som nyfiken och uppskattar att lära dig nya saker och trivs i en föränderlig miljö. Vill du arbeta på ett företag med en familjär anda och engagerade medarbetare kan detta vara tjänsten för dig!

Ytterligare information
Behovet är långsiktigt vilket innebär att du antingen kan börja som konsult via SJR eller bli anställd direkt hos PRI Stiftelsetjänst.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 26 juli 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024