Serviceinriktad ekonomiassistent

Serviceinriktad ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia AB är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom bemanning, utbildning och omställning.
Vi söker just nu dig som vill bli en del av oss på Lernia. Du kommer att vara anställd på Lernia och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi med huvudansvar för kundreskontran. Förutom allmänna ekonomiska arbetsuppgifter kommer du att ansvara för kundreskontra och kravhantering. Du kommer även att hantera uppgifter som moms, leverantörsreskontra, avstämningar, bokslut och koncerninterna mellanhavanden tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du rapporterar till företagets ekonomichef och ingår i en grupp bestående av fem personer. Eftersom månadsbokslut tidsmässigt är mycket komprimerade krävs att man är flexibel i arbetstiderna vid dessa perioder.

Formell kompetens

- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
- Svenska samt engelska i tal och skrift.
- B-körkort samt tillgång till bil.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ska du vara lägst gymnasieekonom med flerårig erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial ekonomiutbildning i form av relevant högskoleutbildning. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i främst Microsoft Excel men även övriga program inom Officepaketet. Vi ser även att du har en god förståelse för löpande kvalitativ bokföring samt att du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Tjänsten kräver att du är bekväm med både interna och externa kontaktytor.

Personliga egenskaper

Som person är du självgående och slutför dina uppgifter samt tar ansvar för deadlines. Viktigt är att du har siffersinne, hög integritet och arbetar professionellt med ditt uppdrag. Är du serviceinriktad, engagerad, problemlösningsorienterad och med en positiv attityd är vi övertygade om att du kommer att trivas hos vår kund. Då företagets koncernspråk är engelska måste du även behärska engelska i såväl tal och skrift.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Kristianstad.

Tillträdesdag

Omgående eller enligt överenskommelse.

Information

Ansökningar till tjänsten hanteras löpande och rekryteringsprocessen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag.

När du sökt tjänsten kommer du att få ett mail som innehåller en testlänk, vi vill uppmana alla intresserade att genomföra testet.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Emma Bäckström: 0722-54 61 32/emma.backstrom@lernia.se alt. Amy Frick Melander: 0722-54 11 34/amy.frick@lernia.se.

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!

Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024