Serviceinriktad ekonomiassistent till centrala Göteborg

Serviceinriktad ekonomiassistent till centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent som är tillgänglig för start i mitten på augusti. Uppdraget är på 100 % och löper under sex månader. Därefter är ambitionen en anställning hos vår kund som har sina lokaler centralt i Göteborg.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent tillhör du ett mindre ekonomiteam och dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av:

- Kundreskontra

- Fakturering

- Momshantering

- Kontoavstämningar

- Kontakt med kunder

Vem söker vi?
Du är en prestigelös och serviceminded person som trivs med eget ansvar och som har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du är en lagspelare och hjälpsam kollega. Du är noggrann i ditt arbete och förstår vikten av att hålla tider och deadlines. Du är en doer med ett öga för både detaljer och helhet. I tjänsten kommer du att arbeta i flera olika system och vi ser därför att det är viktigt att du har en god systemvana och är väl bevandrad i olika affärssystem. Vi ser också att det är viktigt att du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel.

För att lyckas i denna roll tror vi att du har 2-5 års erfarenhet av en liknande roll. Vi söker dig med utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet av kundreskontra. Goda kunskaper i svenska är ett krav och har du tidigare arbetat i Visma DCE är det meriterande.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acquisition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024