OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv, trygg och noggrann person som dessutom är serviceinriktad? Har du en högskoleutbildning inom ekonomi i bagaget alternativt goda arbetserfarenheter inom området? Har du tidigare arbetat med just reskontra och skanning av fakturor och besitter mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift? Då har Randstad nästa uppdrag för dig! Känner du igen dig i beskrivningen ovan hoppas vi att du passar på och ansöker tjänsten som ekonomiassistent till vår ledande kund inom industri.
Ansvarsområden
Här kommer du till ett modernt industriföretag som strävar efter överlägsen kvalitet, vilket också genomsyrar deras företagskultur och sättet de arbetar på. Du kommer att sitta i ett kontorslandskap med 14 kollegor där arbetsklimatet är öppet. Du kommer tillsammans med dina kollegor vara en del av ett SSC (Shared Service Center) som hanterar flera bolag i koncernen. I din roll som ekonomiassistent kommer du att;
hantera fakturor där du registrerar, skannar och sedan skickar iväg för godkännande och attest. Du kommer även att matcha materialfakturor mot inköpsorder i affärssystemet M3.
ta fram betalningsförslag ur system och skicka betalningsfil till banken, ta emot kundinbetalningar och avstämningar av reskontra relaterade till balanskonton liksom besvara mejl i gemensam mailbox i teamet.
arbeta både med leverantör och kundreskontra, samt uppdateringar av leverantörs- och kunddata. Även övrig administration kopplad till service gentemot andra bolag i koncernen.
Arbetstider
Heltid, med start omgående. Vi söker två personer för uppdrag på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
I denna roll behöver du;
God datorvana samt mycket goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift.
högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom ekonomi alternativt likvärdig arbetserfarenhet inom ekonomi.
Det är meriterande (inte krav) om du har kunskaper i M3, Opto och/eller Cognos. Även meriterande om du tidigare arbetat med leverantörsreskontra och skanning av fakturor.
Vi tror att du som söker är positiv, trygg och serviceinriktad – precis som dina kollegor du kommer till. Som person är du också analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt samtidigt har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Trivs du i ett öppet arbetsklimat? Då kommer att du att passa bra här.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-12-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044