Serviceinriktad löneadministratör till oss själva!

Serviceinriktad löneadministratör till oss själva!

Arbetsbeskrivning

Är du en löneadministratör eller ekonom med inriktning mot lön som vill utvecklas och bredda din roll? Gillar du att hjälpa människor, är pedagogisk och trivs med att förklara ekonomi- och löneprocesser och svara på frågor? Är du en lagspelare som alltid vill lära dig mer och utvecklas? Bra – då behöver vi dig här hos oss på vår ekonomiavdelning, vi lovar att du inte kommer att ha tråkigt i en minut!
Om tjänsten
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag som funnits sedan 2003 vars vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Det inkluderar såväl våra drygt 600 konsulter och cirka 60 internt anställda, som alla våra kunder och kandidater. Vi arbetar med uppdrag och rekryteringar inom flera områden, bland annat IT, ekonomi, administration, kommunikation och HR.
Till vårt huvudkontor vid Slussen i centrala Stockholm söker vi nu en ny kollega. Denna gång är det till ekonomiavdelningen som i dagsläget består av tre ekonomikollegor och en ekonomichef.
I rollen som löneadministratör/ekonomiassistent på Perido ingår du i en av verksamhetens mest centrala servicefunktioner som ger internt anställda såväl som kunder, konsulter och leverantörer service i världsklass. Rollen är bred då ni på avdelningen tillsammans i teamet ansvarar för hela det ekonomiska flödet från fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring till bokslut, skatter, moms och framförallt löner för samtliga anställda och konsulter. Vi har många kunder och konsultlösningar med unikt utformade avtal som du kommer att få sätta dig in i och detta tillsammans med lönehanteringen kommer att utgöra en stor del av din roll.
Är du vår nya kollega? I så fall tror vi att du är en tydligt grupporienterad person som med en särpräglad ödmjukhet, tålamod och pedagogisk förmåga snabbt kan skifta fokus från att utreda en komplicerad kollektivavtalsfråga till att förklara för en kollega hur denne fyller i sin kostnadsersättning på rätt sätt eller ta emot ett samtal från en kund som har frågor kring en mottagen faktura. Vi tror att du tycker om att få arbeta med - och se helheten och få en stor förståelse för - verksamheten och se vad som driver den framåt, såväl som att vara med och utveckla rutiner, processer och arbetssätt.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av löneadministration
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31803 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 60 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024