Serviceinriktad och självständig administratör till omsorgssektionen

Serviceinriktad och självständig administratör till omsorgssektionen

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som gillar administration, service och siffror till ett vikariat på cirka 5 månader (med möjlighet till förlängning) med placering på vård- och omsorgsboendet Hjälmå i Dalstorp.

Du kommer att vara en del av en administrativ enhet som stöttar chefer och medarbetare inom omsorgssektionen. Vi är totalt 9 medarbetare med olika geografisk placering i kommunen. Du kommer att samverka med omvårdnadspersonal, legitimerad personal och chefer. Kontakt med kommunens invånare kan också förekomma.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Som arbetsgivare arbetar vi utifrån ett hållbarhetsperspektiv med bra arbetsvillkor, gott ledarskap och en tydlig värdegrund; vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administratör inom omsorgssektionen ingår bland annat att ansvara för löneadministration, schemaläggning, fakturahantering, beställningar, informationsmaterial, administration i IT-system och statistikuttag. Du har ett nära samarbete med enhetschefer som arbetar med vård- och omsorgsverksamhet i Dalstorpsområdet.

Du behöver ha körkort för personbil då resor inom tjänsten kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har studerat på högskolenivå med inriktning mot ekonomi/administration eller att du har annan utbildning inom ekonomi/administration som arbetsgivaren anser likvärdig.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och du är van vid att arbeta i Officeprogrammen. Det är meriterande om du har kunskaper i system såsom Agresso, InfoKey, Treserva, TES, PersonecP och TimeCare mm.

Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom att kunna arbeta självständigt, ha god samarbetsförmåga, ett serviceinriktat arbetssätt, vara noggrann och att förstå sin del av helheten. Du är duktig på att kommunicera och att kan möta människor utifrån deras behov.

Arbetslivserfarenhet från liknande tjänster är också meriterande.

Körkort krävs.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


8 maj 2024

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

8 maj 2024