Serviceinriktad receptionist till Coor i Uppsala

Serviceinriktad receptionist till Coor i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Gillar du att hjälpa människor och att ge service i stjärnklass? Är du bra på att bygga samt vårda goda relationer med ett positivt förhållningssätt och är du dessutom både lyhörd samt lösningsorienterad inför kundens behov? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om rollen
Detta är en varierande roll där du dels kommer att hjälpa till och arbeta som receptionist, dels även hantera Coors kunds växel i rollen som telefonist. Som receptionist på Coor är du kundens ansikte utåt vilket innebär att du möter samtliga besökare på ett trevligt, professionellt och ett serviceinriktat sätt samt att du dessutom säkerställer att befintliga besöksrutiner efterföljs. Du arbetar självständigt i din roll samtidigt som du kommer ha ett nära samarbete med vår kund, leverantörer samt kollegor från Coor. Som växeltelefonist kommer du vara den första som möter kunden när de ringer in för att sedan på ett effektivt och serviceinriktat sätt ta reda på kundens behov, söka upp information och koppla samtalet vidare till rätt destination.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Välkomna både besökare och kunder i receptionen samt på kontoret i övrigt.
• Bemanna receptionen och leverera hög service till våra besökare
• Som växeltelefonist svara på inkommande samtal 
• Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt 
• Ansvarig för tillsyn av lokaler samt vara behjälplig vid viss lokalvård.
• Hantering av kaffemaskiner samt pentryn.
• Post och pakethantering samt löpande hantering av mail och telefon.
• Vårda samt utveckla kontakten med kunden och vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år med en placering hos vår kund i Uppsala med goda möjligheter till en förlängning. Arbetstiderna är vardagar måndag till fredag och vi tillämpar en provanställning på 6 månader.

Vår kandidat
Vi söker dig som håller hög professionell servicenivå med minst en gymnasial utbildning samt innehar tidigare erfarenhet från en likvärdig tjänst inom service. Har du tidigare erfarenhet av dels att arbeta i reception eller från växeltelefoni så är detta givetvis meriterande. Vi ser gärna att du har god datorvana och att du är tekniskt nyfiken och har du erfarenhet från att arbetat i ett växelsystem är det givetvis väldigt positivt. Som person behärskar du både det svenska och engelska språket helt obehindrat i såväl tal som skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på svenska då denna tjänst kräver en hög grad av säkerhetsmedvetenhet.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en egen drivkraft, är positiv och som i grunden är en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga relationer både internt och externt. För att trivas i denna roll så behöver du vara trygg, självgående och noggrann samt ha ett strukturerat arbetssätt. Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo där du är flexibel och kan prioritera med ett lösningsorienterat förhållningssätt.  Du är även bekväm i att hantera svåra samtal under tidspress och ser utmaningar som möjligheter. Med din kunskap, positiva inställning och ditt stora engagemang ger du våra kunder service i stjärnklass.

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med en lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar friskvårdsbidrag och föräldralön. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och vi arbetar aktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö.

För dig som är nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en så bra start som möjligt på din nya arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Ansökan och övrig information
Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Emma Grubbström via mail, Emma.Grubbstrom@coor.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst.

Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag. Totalt är vi över 12 000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden. 

Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181 0730-684058
Coor Service Management

Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coor Service Management
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

Trångsundsvägen
Kalmar

Postadress

Råsundavägen 12
Stockholm, 17311

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024