Servicekoordinator

Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Servicekoordinator till vår kund i Kista med start omgående. Är du orädd, lösningsorienterad och systemvan? Söker du ett omväxlande arbete med många kontaktytor och har erfarenhet av en liknande arbetsroll?  Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, 40h/v, måndag-fredag, kontorstider 7-16. Arbetet sker endast på plats.
Plats: Kista
Start: Omgående och 6 månader, goda chanser att fortsätta på företaget.
Arbetsgivare: Randstad AB

 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023.01.22 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa, Lisa.lofdahl@randstad.se. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
 Som Serviceadministratör/koordinator tar du emot arbetsorder från kunder som behöver service på sina truckar och bokar sedan ut fältservicetekniker på de inkommande uppdragen. Placering av tjänsten är på kontoret i Kista men man ansvarar för att  koordinera tekniker i Region Norrland. Alla i teamet koordinerar en varsin geografisk region.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
● Ta emot arbetsorder från kund som behöver reparation och koordinera och boka ut tekniker på uppdraget
● Planera för tekniker och deras arbetstid, arbetsleda (ej personalansvar) ett antal tekniker inom sitt geografiska område - Region Norrland
● Färdigställa order med information om vad som har gjorts och se till att arbetstid kommer in på order
● Skapa materialbeställningar från begäran av tekniker och ha överblick på reservdelar
● Ta emot felanmälningar och planera in service på våra tekniker - både kortsiktigt och långsiktigt 
● Skapa offerter tillsammans med Servicechefer och fakturera 
● Se till att kunddata, serviceavtal och övrig information är up-to-date i vårt affärssystem SAP
● Hjälpa tekniker med det administrativa arbetet och att vara behjälplig vid garantihantering och, i vissa avseenden, vid inköp av externt material
● Administrera och se till att certifikat och tillstånd för teknikerna är aktuella
● Ha ett nära samarbete med övriga Service koordinatorer för eventuella förbättringar och att ha möjligheten att vara back-up för varandra 

Kvalifikationer
Krav:
Erfarenhet av en liknande roll som Servicekoordinator/Serviceadministratör eller annan arbetsledande roll.
Erfarenhet av kundkontakt, koordinering och en roll som "spindeln i nätet" 
Erfarenhet av affärssystemet SAP
Engelska (koncernspråk) och svenska - flytande i tal och skrift

Meriterande
 Kunskap om truckar och reservdelar



Vem är du?
Som person är du lösningsorienterad, serviceinriktad med fokus på en hög kundupplevelse. Du gillar omväxling och att ha många kontaktytor. Du är en spindel i nätet och gillar att lösa det som dyker upp, du är social och har en positiv inställning. Vidare har du skinn på näsan, är orädd och trivs med att begära in information från interna och externa kontakter. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


7 december 2023

Supply Chain Developer

Supply Chain Developer

23 januari 2023