Servicekoordinator

Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Servicekoordinator!

I rollen som servicekoordinator har du en hel del kontakt med företagets kunder och partners och du kommer att ha ansvar för fakturering samt att säkerställa att rutinerna följs. Även om du delegerar uppgifter vad gäller den praktiska servicen på dörrar så är du ansvarig för att arbetet blir utfört. En stor del av din tid arbetar du administrativt och du tvekar inte att hjälpa dina kollegor vid behov, allt för att ge kunderna bästa tänkbara service! Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara beställning och inköp av material, inventering av servicelager!

Andra exempel på arbetsuppgifter:



Ta emot beställningar/felanmälan från kunder och kollegor samt registrera dessa i aktuellt systemHa kontakt med och koordinera arbetet för interna och externa teknikerKontrollera/attestera inkommande fakturor samt fakturera kunderFörhandla priser och villkor med kunder och partnersMedverka till utvecklingen av företagets processer och rutinerDeltagande i semesterplanering

Tjänsten passar dig som trivs att arbeta i en roll med mycket kundkontakt, har ett tekniskt intresse och uppskattar problemlösning i hög fart!





Vi söker dig som:

Har ett intresse av att lösa problem och av att utveckla befintliga processer. Du tycker dessutom att det är roligt att ha en nära dialog med kunder.





Vi tror även att du har:

Arbetat i en roll med tyngdpunkt på kundkontakt och/eller service under minst ett par års tidHar förståelse för ekonomi och siffror och har ett kostnadsfokusHar god datorvanaKan kommunicera obehindrat på engelska och svenska i både tal och skriftHar B-körkort

För att lyckas i rollen som Servicekoordinator har du ett intresse och förståelse för teknik men är samtidigt pedagogisk och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.



Som person är du lösningsorienterad och har förmågan att ansvara för många arbetsuppgifter parallellt. Du arbetar självgående och tar ofta egna initiativ. Du har ett stort fokus på ordning och struktur och ser dig själv som kommunikativ med en god social kompetens. Då du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och kunder är det viktigt att du kan föra dig i affärsrelationer och är inte rädd för att förhandla om en sådan situation skulle uppstå.

Denna rekrytering sköts av Kraftsam Rekrytering och Bemanning AB och för frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på johan (@)kraftsam.se

Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten!

Sammanfattning

Besöksadress

Box 491 69
None

Postadress

Box 491 69
Stockholm, 10029

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023