Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

Arbetsbeskrivning

Scanjet Marine & System AB, en del av Alfa Laval grupp, är ett världsledande och innovativt företag som jobbar med utrustning för rengöring och nivåmätning för marina samt landbaserade olje- och chemikalietankar. Vi är även specialicerade på kundanpassade lösningar för industriuella tankar för livsmedel- och bryggindustrin.
Vi är värdsledande inom vår sektor och har stort fokus på framtida produkter som skall kunna möta de stora miljökrav som ställas för att reducera det globala koldioxidutsläppet.
Scanjet har kontor både i Sjöbo och i Göteborg samt systerbolag med produktion i Norge, Bulgarien, Holland, UK, Indonesien samt Singapore.
Scanjet i Sjöbo letar efter en
Servicekoordinator
Trivs du bäst när du får utgöra en viktig roll inom ett bolag som värdesätter både arbetsglädje och engagemang? Vill du arbeta i en genuin och familjär miljö, där bolaget i fråga dessutom är en marknadsledare inom sitt expertområde? Då kan det vara just dig som vi söker!
Om jobbet
Vi söker en engagerad Servicekoordinator som vill växa tillsammans med den snabbt växande eftermarknadsavdelningen hos Scanjet Marine & Systems. Som Servicekoordinator kommer du att ha en viktig roll i att koordinera och planera servicearbeten för fartyg runt om i hela världen.
I denna roll ingår bland annat ansvar att administrera och koordinera orderhantering, reservdelshantering och serviceärenden. Du kommer att ha daglig kontakt med våra säljare, tekniker och kunder från flera olika länder. Du kommer även att planera och boka flyg, hotell och vaccinationer för tekniker som behöver resa till platsen för att utföra jobbet.
Vem är du?
För att passa in i denna roll behöver du ha erfarenhet av koordination och strukturerat arbete. Personlig lämplighet är viktigare än utbildning, men tidigare erfarenhet av koordination inom logistik och/eller transport är starkt meriterande.
Vi ser också att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Om du dessutom behärskar ett tredje språk, till exempel arabiska, turkiska eller kinesiska, så är det en bonus. Erfarenhet av att arbeta med Monitor-ERP System eller liknande ERP-system är också plus i kanten.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har god planeringsförmåga, kan lösa problem effektivt, och har god kommunikativ förmåga.
Vad finns det för möjligheter för dig?
Hos Scanjet kommer du att utgöra en viktig roll inom ett marknadsledande bolag, med kontaktytor både, nationellt, och internationellt. Bolaget har höga ambitioner och beslutsvägarna är korta.
Kulturen som råder är inbjudande och genuin och du kommer i denna roll få möjligheten att interagera med många, kompetenta kollegor från olika team och avdelningar. Scanjet vårdar sina medarbetare väl och lägger stor vikt vid att kunna erbjuda både personlig utveckling samt i din roll.
För mer information, kontakta gärna
After sales Manager, Viktor Ekström, Viktor.Ekstrom@scanjet.se
Personnel Manager, Birgitta Nilsson, Birgitta Nilsson Birgitta.Nilsson@scanjet.se
Talent Acquisition Partner, Regina García Moguel, regina.garciamoguel@alfalaval.com
Urval sker löpande så vänligen vänta inte med din ansökan.
Rekryteringsprocess drivs av ansvarig Talent Acquisition Partner enlig Alfa Laval policies.
Anställningen sker direkt hos Scanjet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scanjet Marine & Systems SJÖBO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Postadress

Tornedalsgatan 2A
SJÖBO, 27537

Liknande jobb


Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023

Administratör sökes till Trafikverket i Göteborg!

Administratör sökes till Trafikverket i Göteborg!

12 december 2023