Serviceledare till Affärsområde Stockholm

Serviceledare till Affärsområde Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nordomatic är ett specialiserat tillväxt- och kunskapsföretag som hjälper fastighetsägare att med modern teknik sänka energiförbrukning och driftskostnader. Bolagets vision är att bli Global Impact Leader of Smart Buildings och vägen dit skall gå via organisk tillväxt såväl som genom förvärv. Idag har Nordomatic verksamhet i de skandinaviska länderna. Nordomatic ägs sedan augusti 2020 huvudsakligen av Trill Impact som är ett tillväxtorienterat private equity-bolag med starkt fokus på hållbarhet. Detta innebär bland annat en målsättning om att samtliga bolag som Trill Impact investerar i ska bli förebilder inom hållbarhet och göra väsentliga och mätbara förbättringar inom FN:s globala hållbarhetsmål.

Är du en kommunikativ ledare som vill ansluta till Nordens främsta bolag för fastighetsautomation och Smart Buildings? Brinner du för att leverera kundvärde? Vill du bidra till ett bättre klimat? Vill du tillhöra ett team vars teknologi, produkter och tjänster ligger i framkant?

Då kan tjänsten som Serviceledare hos Nordomatic vara något för dig!

Tack vare att Nordomatics lösningar och tjänster minskar CO2-utsläppen från fastigheter så kommer du som medarbetare på Nordomatic, bidra till en hållbar värld. Detta är något som vi värdesätter mycket högt.

Rollen

Som Serviceledare hos Nordomatic ansvarar du för att, tillsammans med ditt team, skapa värde för Nordomatics kunder genom att leverera service i toppklass. Du ansvarar för att planerat underhåll samt felavhjälpande arbeten utförs på ett professionellt och produktivt sätt och du siktar alltid mot att överträffa kundens förväntningar, i stort som smått.

Affärsområdet befinner sig i en spännande expansionsfas och du kommer som Serviceledare spela en viktig roll i denna resa. I rollen kommer du bland annat:

• Utveckla och expandera din grupp
• Säkerställa rätt produktionskapacitet genom rekrytering och utbildning av personal
• Leda och fördela servicearbetet i gruppen
• Underhålla och vidareutveckla kundrelationer
• Involvera, motivera och engagera din grupp
• Planera gruppaktiviteter, bidra med en stark kultur och föregå med gott exempel.
• Kontinuerligt driva gruppens ekonomiska resultat
• Ingå i serviceenhetens ledningsgrupp

Ditt team består av 12 medarbetare som utgår från koncernens huvudkontor i Globen. Teamet ingår i affärsområdets serviceenhet som består av 70 medarbetare. Du rapporterar till affärsområdets servicechef.

Din Profil

Vi söker dig som:

• Brinner för serviceverksamhet
• Har erfarenhet av att leda team och brinner för att utveckla dina medarbetare
• Drivs av att överträffa kundens förväntningar
• Har affärsmannaskap och driv till att leverera goda ekonomiska resultat
• Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

För att lyckas i rollen som Servicechef bör du ha god förmåga att skapa förtroende och engagemang. Du har hög social kompetens och är tydlig i din kommunikation. Du har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och delegerar på ett sätt som skapar engagemang och utvecklar medarbetare.

Din egen personliga utveckling är lika viktig som gruppens, något som vi på Nordomatic ständigt arbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ett rekryteringsföretag
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Liknande jobb


Commissioning Engineer

Commissioning Engineer

23 april 2024